تعداد خودروهای ناقص ایران خودرو به زودی به صفر می‌رسد

دوشنبه 11 شهریور 98 ساعت 14:24
تعداد خودروهای ناقص ایران خودرو به زودی به صفر می‌رسد

مدیرعامل شرکت صنعتی ایران خودرو از افزایش تولید خبر داد و گفت: تا دو ماه آتی به تیراژ تولید روزانه حداقل ۲ هزار دستگاه خودرو دست می‌یابیم و با پشتیبانی سازندگان و قطعه‌سازان، شمار خودروهای کف پارکینگ بر اساس زمان‌بندی به زودی به صفر می‌رسد.

«فرشاد مقیمی» با تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های این شرکت در تعامل با شبکه تأمین، اعلام کرد: عقد اخوت با هیچ یک از قطعه سازان نداریم. خط قرمز همکاری با قطعه سازان،‌ تأمین به موقع با هزینه‌های مناسب و با کیفیت قطعات است.

وی محور برگزاری نشست با شبکه تأمین را ایجاد اتحاد و همدلی در صنعت خودرو برشمرد و افزود: با هماهنگی بین قطعه سازان با محوریت تشکل‌های تخصصی از یک‌سو و قطعه سازان با شرکت صنعتی ایران خودرو به عنوان خودروساز شماره یک کشور از طرف دیگر، به‌دنبال تحقق اهداف و برنامه‌های تولید خواهیم بود.

وی تاکید کرد: باید با هم عهد ببندیم تخریب قطعه‌ساز علیه قطعه‌ساز، خودروساز و انجمن‌ها  و برعکس ممنوع باشد، همه با وحدت کلمه برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید گام برداشته و احترام متقابل به حقوق یکدیگر به خصوص حقوق مصرف‌کننده را در اولویت قرار دهیم.

مدیرعامل ایران خودرو با تاکید بر پرداخت نظام‌ مند و شفاف به قطعه‌سازان و جلوگیری از رانت و تبعیض، گفت: باید پرداخت‌ها براساس رویکردی سیستماتیک انجام شود و کمیته‌های تخصصی برپایه شاخص‌های ارزیابی بر عملکرد قطعه سازان نظارت خواهند کرد تا پرداخت‌ها براساس آن انجام شود.

وی یادآوری ‌کرد: با همت و یاری تامین‌کنندگان در کمتر از دو ماه آینده به تیراژ تولید روزانه دستکم دو هزار دستگاه خودرو خواهیم رسید.

مقیمی بیان داشت: هدف این است که خودروها با عبور مستقیم از خط تولید، به دست مشتریان برسد و با همکاری قطعه سازان،‌ از انباشت سرمایه  قطعه‌ساز و  خودروساز در پارکینگ‌ها جلوگیری خواهیم کرد.

وی ادامه‌داد: با پشتیبانی سازندگان، خودروهای کف پارکینگ هم براساس برنامه زمان‌بندی به زودی به صفر خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت صنعتی ایران خودرو گفت: علاوه بر ایجاد تنوع در روش‌های تأمین مالی، به دنبال پرداخت نظام‌مند هستیم تا برنامه‌های خودکفایی تولید در شرکت صنعتی ایران خودرو را محقق کنیم.

وی، برنامه توسعه محصولات جدید و توسعه صادرات را از مقوله‌های مهم در فعالیت‌های ایران خودرو برشمرد و افزود: برنامه‌های متنوعی برای ارتقای کیفیت محصولات و کاهش نمرات منفی طرح ریزی شده است.

مقیمی یادآوری‌کرد: تصویر ذهنی جامعه و مشتریان از ایران خودرو آسیب دیده و لازم است تا وضعیت بهبود یابد.

وی بر استمرار نشست‌های با قطعه‌سازان از طریق تشکل‌ها تاکید کرد و افزود: با تدابیری که اتخاذ خواهد شد، مشکل گردش نقدینگی قطعه‌سازان قابل رفع است.

مدیرعامل شرکت صنعتی ایران خودرو در ادامه بر بهره وری و توسعه تخصصی در زنجیره ارزش خودرو تاکید کرد و گفت: خودروسازی ۲۱ درصد از ارزش افزوده بخش صنعت را به خود اختصاص می‌دهد و نمی‌توان نسبت به مقوله بهره وری در آن بی تفاوت بود.

خودکفایی، محور برنامه‌های ایران خودرو

مقیمی با ذکر اینکه توسعه خودکفایی مهمترین محور برنامه‌های ایران خودرو است، تاکیدکرد: باید فعالیت‌های طراحی محصول در گروه با جدیت و گستردگی بیشتری پیگیری شود.

وی، از توافق با بانک مرکزی در زمینه اخذ مجوز استفاده از ارز حاصل از صادرات توسط ایران خودرو خبر داد و گفت: با اجرای این رویکرد به تعادل ارزی خواهیم رسید.

مدیرعامل ایران خودرو، هدف خودکفایی و کاهش ارزبری تولید را ۲۴۴ میلیون یورو اعلام کرد و افزود: نباید نسبت به واردات قطعه‌ای که قابلیت داخلی سازی دارد اقدام شود، بلکه اولویت ما ساخت داخل و تمرکز بر توان دانش ایرانی است.

مدیرعامل شرکت صنعتی ایران خودرو از تولید سه محصول دنا پلاس اتوماتیک، پژو ۳۰۱ و پژو ۲۰۷ با سقف شیشه‌ای تا پایان سال خبر داد و صادرات ۲۰ میلیون یورویی قطعات و مجموعه‌ها را دیگر برنامه تعیین شده برای امسال عنوان کرد.

ایرنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar