تولید ۷۵۰۰ دستگاه کشنده در برنامه ۱۴۰۱ ایران خودرو دیزل

پنج شنبه 8 اردیبهشت 01 ساعت 11:59
تولید ۷۵۰۰ دستگاه کشنده در برنامه 1401 ایران خودرو دیزل

جواد توسلی مهر در مراسم رونمایی و تولید کامیون کِشنده با گیربکس اتوماتیک، گفت: بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودروی تجاری در کشور تولید شده که ۷۶۸ هزار دستگاه در حال حاضر در ناوگان فعال هستند، از این تعداد حدود ۳۲۱ هزار دستگاه حتما باید جایگزین شوند.

وی افزود: دولت برنامه خوبی برای پر کردن این خلاء تدوین کرده است که در صورت تصویب شورای اقتصاد، یکی از ورودی‌های بازار خودروهای تجاری فعال خواهد شد. ایران خودرو دیزل در این بین، ۳۷ درصد کل تولیدات را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل، با بیان این‌که سهم بازار دیزل در سال ۱۳۹۶، چهار درصد بوده است و در سال ۱۴۰۰ این رقم به ۴۵ درصد افزایش یافته است، گفت: در سال ۱۳۹۶ ، ۳۳ درصد محصولات ما سه ستاره بوده و مابقی از دو ستاره برخوردار بودند. امروز با افزایش بیش از ۱۱ برابری سهم بازار، کیفیت محصولات با سرعت بسیار خوبی رشد کرده است و ۷۲ درصد محصولات‌مان چهار ستاره و ۲۸ درصد سه ستاره هستند، در ایران‌خودرو دیزل محصول دو ستاره وجود ندارد. 

وی با بیان این‌که در سال جاری رقم تولید ایران خودرو دیزل ۲۵ هزار دستگاه خواهد بود، عنوان کرد: امسال پنج کشنده با تیراژ تولید ۷۵۰۰ دستگاه در سبد تولید محصولات ایران‌خودرو دیزل قرار دارد که کم‌ترین تردیدی در تحقق آن نداریم.
توسلی مهر گفت: در سال گذشته ۴۲ درصد سهم بازار در حوزه تولید کِشنده متعلق به ایران خودرو دیزل بود.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل، با بیان این‌که در حوزه برقی سازی خودروها، اقدامات متعددی صورت گرفته است، گفت: سه محصول مینی بوس، اتوبوس و ون به سمت برقی شدن حرکت کرده است. در هشت ماه آینده ون و مینی بوس برقی رونمایی خواهد شد. هم چنین در حوزه کِشنده های برقی نیز، اقداماتی در دست انجام است. امروز خودروسازان بزرگ دنیا به سمت برقی سازی، ناوبری پیشرفته و نیز هوشمندسازی در حال حرکتند، ایران خودرو دیزل نیز برای حرکت در این مسیر گام برداشته است.

وی با اشاره به تامین کنندگان تراز اول کِشنده H5، بیان کرد: این محصول دارای مشخصات فنی نظیر کروز کنترل، ترمز کمکی سراشیبی، سطح پایین صدا، امکان تجهیز خودران در نسخه های پیشرفته و جدیدتر، ممانعت از تصادف، ترمز اضطراری اتوماتیک، سیستم تعلیق پنوماتیک، سیستم جلوگیری از پس رفت در سربالایی و هشدار انحراف از مسیر است. این محصول علاوه بر قابلیت پاس کردن استانداردهای ۸۵ گانه، دارای استاندارد شرکت بنز نیز است.

به گفته توسلی مهر، افزایش قدرت موتور به ۴۶۰ اسب بخار، افزایش گشتاور، گیربکس اتومات، ترمز اضطراری، افزایش ظرفیت مخزن و سیستم هشدار انحراف از مسیر و دیسکی شدن ترمزهای جلو و عقب، بهبودهای صورت گرفته در کشنده H5 نسبت به محصول مبنای خود یعنی H4 است.

وی با اشاره به دستاوردهای تولید کشنده H5، خاطرنشان کرد: انتقال دانش فنی تولید کشنده های روز دنیا به کشور، امکان ترانزیت کالا با این محصول به تمامی کشورهای جهان و امکانات رفاهی مناسب و به روز و هم چنین امکان رقابت از منظر قیمت با محصولات مشابه خود در بازار، از ویژگی و دستاوردهای این محصول به شمار می رود. عملا با تولید این کشنده، به نیازهای کشور در حوزه انتقال دانش، خودکفایی، لجستیک و تولید محصولات به روز، پاسخ می دهیم.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar