جزئیات ورود ۳ خودروی جدید به بازار

بروزرسانی در: یکشنبه 11 اسفند 98 ساعت 15:06
جزئیات ورود 3 خودروی جدید به بازار

این روزها بازار خودرو وضعیت خوبی ندارد و به خاطر بسته بودن واردات هم تا حد زیادی تنوع کم شده است. در نتیجه خودروسازان در تلاش هستند تا محصولات خود را با ظاهری به روزتر عرضه کنند. آنطور که به نظر می‌رسد طی سه سال آینده دو خودروساز سایپا و ایران‌خودرو قصد دارند خودروهای جدیدی را راهی بازار کنند. بتازگی هم از چهار محصول جدید که دو خودرو مربوط به سایپا و دو خودروی دیگر مربوط به ایران‌خودرو بود در حضور رئیس‌جمهور رونمایی شد. وزیر صمت هم تاکید کرد که خودروسازان می‌توانند پیش‌فروش‌های این محصولات را به زودی آغاز کنند.

آنطور که اعلام شد قرار است طی سه سال آینده ۹ محصول جدید توسط ایران‌خودرو به بازار ایران عرضه شود. البته این نکته را باید گفت که ۵ محصول ایران‌خودرو به نوعی نمونه‌های ارتقا یافته خودروهای موجود است اما ۳ محصول کاملاً جدید از اواسط ۱۳۹۹ تا اواسط ۱۴۰۱ به بازار عرضه خواهد شد. در ادامه به طور مختصر زمان عرضه این ۹ خودرو را می‌خوانید.

-ارائه ۵ محصول رانا پلاس، سورن پلاس، سمند بهینه، دنا پلاس اتوماتیک و پژو ۲۰۷ با سقف پانوراما از ابتدای سال ۱۳۹۹

-ارائه محصول صندوقدار K132 در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۹

-ارائه محصول کراس‌اوور K125 در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰

-ارائه محصول هاچ‌بک K121 در بهمن ماه سال ۱۴۰۱

طبق اطلاعات به‌ دست آمده پروژه k132 استانداردهای ۸۵ گانه را پاس خواهد کرد و اولین موتوری که برای نصب روی سدان جدید در نظر گرفته شده موتور  EC5 است. البته نسخه‌های بالاتر از موتوری با ۱۴۰ اسب ‌بخار توان و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور بهره خواهند برد. لازم به ذکر است این سدان در دو نوع مجهز به گیربکس اتوماتیک و دستی عرضه خواهد شد.

برای خودروی هاچ‌بک K121 هم قرار است از همان موتور  EC5 استفاده شود. در خصوص محصول کراس‌اوور K125 هم موتور  EF7 توربو در نظر گرفته شده است.

گسترش نیوز

رونمایی ۴ خودرو جدید در حاشیه جلسه هیات دولت

عرضه ۸ خودرو جدید در ۳ سال آینده

تکلیف سهمیه بنزین نوروزی چیست؟

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "جزئیات ورود ۳ خودروی جدید به بازار"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
ادریس
مهمان

تا سه ساله دیگه از الان خبرشو میدن واقعن چه کشور بدبختیم ماها

حالا سه ساله دیگه ام اوک بشه مگه ماها قدرت خریدشونو داریم