دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک را بیشتر بشناسید

یکشنبه 16 شهریور 99 ساعت 10:49
دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک را بیشتر بشناسید

دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک دو مشخصه اصلی یعنی بهره گیری از موتور قدرتمند ۱۵۰ اسب بخاری و گیربکس جدید و مدرن شش سرعته اتومات را یدک می کشد .

دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک دو مشخصه اصلی یعنی بهره گیری از موتور قدرتمند ۱۵۰ اسب بخاری و گیربکس جدید و مدرن شش سرعته اتومات را یدک می کشد که پیشتر در هیچ خودروی تولیدی در کشور وجود نداشت.

این محصول اولین خودروی اتوماتیک تمام بومی کشور است که نه تنها در بخش فنی بلکه در بخش امکانات هم یکی از خودروهای پیشرو بازار در کلاس D به حساب می آید.

این خودرو به موتور  EF7مجهز است که توانایی تولید حداکثر قدرت ۱۵۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه را دارد و حداکثر گشتاور آن از دور موتور ۲۲۰۰ تا ۴۸۰۰، عدد ۲۱۵ نیوتن/ متر را نشان می دهد که بیانگر کشش فوق العاده این سدان ۴۵۵۹ میلیمتری است. انتقال قدرت به محور جلو در این محصول از طریق گیربکس شش سرعته اتومات جدید ایران خودرو انجام می گیرد و شتاب ۱۱ ثانیه ای را برای این خودرو به ارمغان می آورد.

دنا پلاس توربو در کنار ابعاد مناسب برای خانواده ها، مصرف سوخت ۶.۹ لیتر در جاده دارد و در سیکل ترکیبی مصرف آن به ۸.۱ لیتر می رسد و این در حالی است که بسیاری از رقبای مشابه این خودرو مصرف سوخت بالاتری دارند و این موضوع نشان دهنده فناوری بالای گیربکس و موتور این خودروست.

این خودرو در بخش ایمنی از ۴ کیسه هوا ( راننده، سرنشین جلو و جانبی) بهره می برد و ترمز های عقب و جلوی آن دیسکی است. این خودرو همچنین از سیستم ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز به طور اتوماتیک بهره می برد.

وقتی صحبت از یک خودرو با تکنولوژی روز به میان می آید باید در بخش فرمان هم به سراغ تغییرات اساسی در این خودرو باشیم چون که سیستم فرمان برقی روی این مدل نصب شده است . فرمان برقی، در سرعت های گوناگون میزان نرمی متفاوتی را ارائه می کند که باعث سهولت فرمان پذیری در سرعت های پایین و مانورها و همچنین ایمنی با سفت شدن فرمان در سرعت های بالا می شود.

این خودرو از سیستم تهویه اتوماتیک بهره می برد و سرنشینان عقب هم با دریچه ای مجزا می توانند از این سامانه استفاده کنند. کنترل سیستم صوتی، بلوتوث و کروز کنترل این خودرو از روی فرمان انجام می گیرد و نمایشگر تصویری آن به GPS، بلوتوث، بلندگو های جلو و عقب و تیوتر مجهز شده اند.

چراغ های جلو و عقب این خودرو با طراحی جدید به لامپ های LED و چراغ روشنایی در روز مجهز شده اند و چراغ مه شکن عقب و جلو هم از آپشن های استاندارد این سدان جدید به حساب می آید. آیینه های جانبی هم در دنا پلاس توربو اتوماتیک برقی، راهنمادار و تاشونده هستند.

تریم داخلی دنا پلاس توربو اتوماتیک پرستیژ یک سدان پریمیوم را به سرنشینان القا می کند. تریم داخلی این خودرو تک رنگ مشکی است که با تزئینات دکوراتیو طرح چوب همراه شده و با تودوزی مخمل و کنپوش های موکتی حس آرامش در طول سواری را به سرنشیان القا می کند. بهره گیری از نوارهای کرومی دور شیشه های جانبی و دستگیره های کرومی هم مشخصه دیگری است که به القای جلوه پریمیوم به این سدان جدید کمک بسزایی می کند.

این خودرو به سیستم ضد سرقت در کنار سیستم هشدار دهنده مرکزی ورود غیر مجاز مجهز است و از دوربین و سنسور عقب نیز بهره می برد.

دنا پلاس توربو در این بخش بنا به سنت قدیمی خانواده دنا، از سیستم تنظیم برقی هشت حرکته صندلی جلو و تنظیم برقی صندلی شاگرد بهره می برد و زیر آرنجی برای سرنشینان جلو و عقب تعبیه شده است. دسترسی به صندوق عقب ۵۰۰ لیتری جادار این خودرو هم مانند مدل های پیشین از داخل کابین میسر است.

آپشن محبوب ایرانیان یعنی سانروف به صورت استاندارد روی این خودرو قرار دارد و دنا پلاس توربو  اتوماتیک علاوه بر این مورد از کروز کنترل، سیستم روشنایی موقت در محیط های تاریک و نمایشگر دمای محیط بهره می برد.

یکی از مهمترین مولفه های خودروی دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک نسبت به رقبایش را می توان قیمت این محصول دانست ، دربازاری که خودروهای رقبا همچون آریزو ۵ ، بسترن B20 ، هیوندای اکسنت ، سراتو و..... با قیمتی بالغ بر ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می شوند، خودروی دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک با قیمت مناسب تر  می تواند بهترین انتخاب باشد چون که علاوه بر صرفه اقتصادی ، توسط  شبکه بزرگی از نمایندگی های خدمات پس از فروش درسطح کشور پشتیبانی می شود تا خاطر تمامی خریداران و مشتریان را هم از این حیث آسوده نماید.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک را بیشتر بشناسید"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
افشین
مهمان

۴ سال پیش با پول فعلی این ماشین میشد لکسوس بی ام و تویوتا لندکروز و یا دو الی سه خودر سانتافه کیا اتیما یا اسپوریتح خرید ! واقعا عجیبه