رسوخ قطعات ایران ساخت به صنعت خودروسازی

دوشنبه 28 مهر 99 ساعت 16:09
رسوخ قطعات ایران ساخت به صنعت خودروسازی

تامین مواد اولیه خطوط پرسی، تولید قطعات و انواع ابزار خودرو از جمله اهدافی است که یک شرکت دانش ‌بنیان به دنبال تحقق آن بوده و هم اکنون محصولاتی را به صنعت خودروسازی ارائه کرده است.

اصغر ربیعی، مدیر عامل این شرکت دانش ‌بنیان قالب‌ های پیشرفته ایران خودرو، ساخت انواع پنل گیج، ساخت انواع ماشین‌آلات و انجام پروژه‌های خدماتی، ارائه خدمات مربوط به قالب و پنل‌ گیج، تولید قطعات پروگرسیو، مجموعه‌ سازی و برش ورق به طور کویل را از محصولات این شرکت دانست و گفت: شرکت ما علاوه بر برخورداری از توانمندی طراحی و ساخت قالب‌های فلزی خودرو در سایزهای G5.G4.G3.G2 و نیز طراحی و ساخت قالب‌های پلاستیک و قالب‌های ریخته‌گری، از امتیاز ویژه‌ای در ساخت قالب‌های پروگرسیو برخوردار است که خودروسازان جهانی برای تولید انبوه قطعات از آن بهره می‌برند.

وی ادامه ‌داد: با استفاده از این ویژگی، تمام مراحل تولید قطعه، داخل یک قالب و به طور پیوسته انجام می‌شود که سرعت تولید قطعه در مقایسه با قالب‌های کلاسیک‌ بسیار بالاتر، کیفیت آن مناسب‌تر، قابلیت تکرارپذیری بیشتر و قیمت نهایی قطعات نسبت به قطعات تولیدی در قالب‌های کلاسیک پایین‌تر است.

ربیعی یادآوری ‌کرد: هم اکنون با استفاده از این فناوری، قالب‌های بدنه پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۶صندوقدار طراحی و ساخته شده است. همچنین تامین ۱۳۱ قطعه از قطعات بدنه این دو مدل خودرو در حال انجام است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: ظرفیت ساخت قالب در شرکت، پس از انجام طرح توسعه به حدود ۹۰۰ تن در سال افزایش یافته است که این میزان نسبت به ظرفیت قبلی بیش از ۲ برابر افزایش در طول یک سال را نشان می‌دهد.  

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar