سود فروش جدید ایران خودرو چقدر است + جدول

چهارشنبه 11 اسفند 00 ساعت 11:50
سود فروش جدید ایران خودرو چقدر است + جدول

ایران خودرو در طرح فروش فوق‌العاده عید مبعث (اسفند ۱۴۰۰) خود ۴ خودروی پر تقاضا را عرضه کرده است. اختلاف قیمت این خودروها با بازار آزاد به گونه‌ای است که خریدار حداقل ۸۰ میلیون تومان سود خواهد کرد.

مرحله سی و سوم فروش فوق‌العاده ایران خودرو از روز سه شنبه ۱۰ اسفندماه ۱۴۰۰ به مدت سه روز آغاز شده است. در طرحی که از روز گذشته به اجرا درآمده، ۴ محصول پارس ال-ایکس، پارس سال، ۲۰۷ دستی پانوراما و دنا پلاس توربو اتوماتیک از طریق قرعه کشی عرضه خواهد شد.

در این طرح فروش فوق‌العاده هم مانند دفعات قبل، اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد خودروها به شکلی است که برندگان این طرح به سود قابل توجهی دست پیدا خواهند کرد.

 

سودهای چند ده میلیونی فروش فوق‌العاده

ماجرا این است که قیمت بازار و کارخانه ۴ محصولی که در طرح فروش فوق‌العاده آذرماه ایران خودرو عرضه می‌شود حداقل ۸۰ میلیون تومان با آزاد فرق دارد. با توجه به مهلت سه ماهه تحویل این سه خودرو، می‌توان گفت برندگان این دوره هم مانند دوره‌های گذشته "ماهانه" بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان سود می‌کنند.

سودی که در هیچ بازار و سرمایه‌گذاری دیگری نمی‌توان به دست آورد. مگر خرید و برنده شدن خودرو در لاتاری خودروسازان!

 

لاتاری به سبک خرید خودرو

قیمت کارخانه پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای ۲۳۵ میلیون تومان است. در حالی که قیمت بازار آزاد پژو ۲۰۷ پانوراما حدود ۳۶۳ میلیون تومان است. این یعنی قیمت کارخانه پژو ۲۰۷ حدود ۱۲۸ میلیون تومان ارزانتر از بازار آزاد است. 

قیمت کارخانه پژو پارس ال_ایکس هم ۱۷۶ میلیون تومان است. در حالی که قیمت بازار آزاد این خودرو حدود ۳۳۰ میلیون تومان است. این یعنی قیمت کارخانه این خودرو حداقل ۱۵۴ میلیون تومان ارزانتر از بازار آزاد است. برنده خودرو پژو پارس TU5 در خردادماه ۱۴۰۱ این خودرو را تحویل می‌گیرد و مقایسه قیمت پرداخت شده با بازار آزاد به این معناست که ایران خودرو ماهانه حدود ۵۰ میلیون تومان سود به برندگان پژو پارس TU5 پرداخت کرده و به قطع یقین پرطرفدارترین خودرو در این طرح خواهد بود.

در این طرح فروش فوق‌العاده قیمت کارخانه پارس بنزینی حدود ۱۶۹ میلیون تومان است. قیمت بازار آزاد این محصول هم حدود ۲۷۵ میلیون تومان است. این یعنی پژو پارس سال ۱۰۶ میلیون تومان ارزان‌تر از بازار آزاد است و احتمالا طرفدار کمتری نسبت به ۲۰۷ و پارس ال-ایکس در این بخشنامه خواهد داشت و شانس برنده شدن آن زیادتر خواهد بود.

دنا پلاس اتوماتیک توربو هم حدود ۸۰ میلیون تومان با بازار تفاوت قیمت دارد که بدلیل قیمت بالاتر و حاشیه سود کمتر، کم تقاضاترین خودرو این بخشنامه خواهد بود.
 

 

قیمت کارخانه

قیمت بازار

سود این طرح

پارس سال TU5 ۱۷۶.۰۰۰.۰۰۰ ۳۳۰.۰۰۰.۰۰۰ ۱۵۴.۰۰۰.۰۰۰
پارس سال ۱۶۹.۰۰۰.۰۰۰ ۲۷۵.۰۰۰.۰۰۰ ۱۰۶.۰۰۰.۰۰۰
۲۰۷ دستی پانوراما ۲۳۵.۰۰۰.۰۰۰ ۳۶۳.۰۰۰.۰۰۰ ۱۲۸.۰۰۰.۰۰۰
دنا پلاس توربو اتوماتیک ۳۹۷.۰۰۰.۰۰۰ ۴۸۰.۰۰۰.۰۰۰ ۸۳.۰۰۰.۰۰۰

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar