کاهش ضایعات خطوط تولید ایران خودرو

شنبه 25 تیر 01 ساعت 11:21
کاهش ضایعات خطوط تولید ایران خودرو

علیرضا بخت‌آزما، با بیان این‌که تولید به صورت کامل و بدون کسری در افزایش ۲۵ درصدی کیفیت محصولات مشهود است، گفت: عبور مستقیم سبب انجام کامل فرآیندهای تولید قبل از خروج خودرو از خط شد و به این ترتیب، ایرادات احتمالی در فرآیندها و دینامیک خودرو در آزمون و بازرسی خودرو قبل از تجاری‌سازی و تحویل به معاونت فروش صورت می‌گیرد.

معاون تولید خودرو گروه صنعتی ایران خودرو، افزود: در شاخص‌هایی نظیر بازرسی قبل از تحویل، روند بهبود کیفیت محصولات مشهود است و به طور حتم نتایج نظرسنجی از مشتریان و ارزیابی خودروها پس از تحویل نیز این موضوع را تایید می‌کنند.

به گفته وی، به واسطه بهبودها و اقداماتی که در شاخص‌های کیفیت محقق شده، موتور و گیربکس تارا ضمانت شده و ایران خودرو از عرضه محصول بی‌ایراد به مشتریان اطمینان دارد.

بخت‌آزما افزایش بهره‌وری را از نتایج تولید کامل و حذف خودرو ناقص دانست و گفت: با حذف فرآیند برگشت دوباره خودروهای ناقص به خطوط تولید برای تکمیل‌کاری، از اتلاف منابع مالی و انسانی در این بخش جلوگیری می‌شود.

وی با بیان این‌که با این اقدام، تمامی نیروهای تولیدی به‌منظور بهره‌وری بیش‌تر و افزایش تیراژ، در خطوط تولید متمرکز شده‌اند، گفت: در حال طراحی مجدد سیستم تولید و پیاده‌سازی استانداردهای به‌روزتر در فرآیند تولید از جمله S5 و نظام لجستیک نوین هستیم.

معاون تولید خودرو گروه صنعتی ایران‌خودرو، افزود: خطوط به نحوی تغییر خواهند یافت تا از قرار دادن پالت انبوه در کنار خط جلوگیری شده و با تبدیل به سوپرمارکت، قطعات چینش و بنا به نیاز، تامین و تغذیه شوند. این اقدام سبب باز شدن فضای اطراف تولید و کاهش جابه جایی اپراتور و در نتیجه، بهره‌وری بیشتر نیروی انسانی می‌شود.

وی با یادآوری این‌که آموزش و استقرار این سیستم در سالن‌های تولید در حال انجام است، گفت: تا پایان سال این سیستم به طور کامل در خطوط تولید استقرار خواهد یافت.

بخت‌آزما، با بیان این‌که در آینده نزدیک، برای رسیدن به تولید ناب و بهره‌ور، بخشی از فعالیت‌های جانبی تولید در خطوط تولید متمرکز خواهد شد، اظهار کرد: تمامی این اقدامات ماحصل عبور مستقیم است و واحدهای تولیدی تمرکز خود را معطوف به تولید، بهره‌وری و افزایش کیفیت کرده‌اند.

وی با اشاره به میزان خودروهای کسری‌دار، تصریح کرد: در حال حاضر به کم‌تر از ۲۱ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودروی کف در کل سایت‌های تولیدی گروه صنعتی ایران‌خودرو وجود دارد که تعداد موجود در سایت مرکزی، کم‌تر از سه هزار دستگاه است و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان مردادماه این عدد به صفر خواهد رسید.

معاون تولید خودرو گروه صنعتی ایران خودرو، با اشاره به برنامه های ایران خودرو برای تعطیلات تابستانی پیش‌رو، خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی، به دلیل محدودیت‌های برق و انرژی، برخی از سایت‌ها به جمع‌آوری خودروهای دارای کسری قطعه اقدام خواهند کرد.

وی افزود: این تعطیلات، زمان مناسبی برای بازسازی، به‌سازی و برخی تغییرات لازم در خطوط تولید و هم چنین تعمیرات پیشگیرانه تجهیزات است، زیرا نگهداری و تعویض لوازم یدکی این تجهیزات بسیار حائز اهمیت است و با انجام این اقدامات خود را برای تحقق اهداف تولید در نیمه دوم سال آماده می‌کنیم.

ایکوپرس

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar