عیارسنجی مدیر عامل ایران خودرو با انتخاب مدیر ارتباطات

دوشنبه 11 شهریور 98 ساعت 11:29
عیارسنجی مدیر عامل ایران خودرو با انتخاب مدیر ارتباطات

مدیرعامل جدید ایران خودرو در آستانه شروع انتصاب‌های جدید است و همه دست‌اندرکاران بخش‌های گوناگون منتظر هستند تا با توجه به تک تک جملات سخنرانی‌های طولانی مدیر عامل ، تصمیم‌های بعدی او را پیش بینی کنند.

انتخاب مدیر جدید ارتباطات یا تثبیت مدیر ارتباطات فعلی ، تکلیف رسانه‌ها را با او در دوران صدارتش مشخص خواهد کرد.

ارتباطات در دوران مدیریت گذشته قصه‌ای طولانی دارد و پس از ۶ سال مدیریت یکه زارع در ایران خودرو ، هرگز تکلیف استراتژی‌های رسانه‌ای او معلوم نشد و مدیر عامل جدید اگر در همین ابتدای کار روشن و شفاف مواضع خود را با رسانه‌ها تبیین نکند،  بحرانی اساسی به بحران‌های جاری خود در اداره این گروه خواهد افزود.

مدیرعامل جدید در مراسم معارفه ، یکی از بندهای برنامه‌های خود را ارتباط تنگاتنگ با رسانه اعلام کرد ، ادعایی که قطعاً با انتخاب مدیر ارتباطات با کیفیت به جامعه باتجربه رسانه‌ای حوزه خودرو ثابت خواهد شد، چون که رسانه‌های تخصصی توانمند این حوزه با گستره‌ای فراوان و اثربخشی قدرتمند هرگز به انتصاب‌های غلط در این بخش روی خوش نشان نخواهند داد.

طمع گروه‌های گوناگون قدرت ، در روزهای اخیر به پست کلیدی ارتباطات ایران خودرو کاملاً عیان به نظر می‌رسد و هر شخص حقوقی و حقیقی ذینفع در ایران خودرو در تلاش است تا کاندیدای خود را به مدیر عامل شرکت صنعتی ایران خودرو تحمیل کند.

تجربه سه دهه اخیر ارتباطات خودروسازی نشان می‌دهد که در صورت عدم تخصص چالش‌های این حوزه بی اندازه آسیب زا خواهد بود.

معتمد بودن نیاز است ولی یکی از ده‌ها پارامتر لازم برای انتخاب مدیر ارتباطات یکی از همواره بزرگترین بنگاه‌های اقتصادی کشور خواهد بود. این روزها با بی حیایی مطلق صحبت از مشاور فلان وزیر، فامیل فلان وزیر، نماینده فلان شرکت صنعتی، معرفی فلان سهامدار دولتی و خصوصی و افرادی که تجربه عملیاتی آنان را در رده نخست صنعت خودرو دیده‌ایم،  به گوش می‌رسد که گمان بر این است صنعت خودرو ایران، هم اکنون تحمل پذیرش چنین گزینه‌هایی را نخواهد داشت.

گزینه‌های زیادی قطعاً در کل ساختار ایران خودرو می‌توان یافت که تجربه لازم و شناخت کافی برای پذیرش این مسولیت حیاتی را در صورت علاقمندی مدیر عامل جوان ایران خودرو برای تغییر مدیر  فعلی را خواهند داشت.انتخاب بدون شتاب یا تثبیت مدیریت فعلی قطعاً خیلی کاراتر از انتخاب گزینه‌های سفارشی خارج از ایران خودروست . انتصاب مدیر ارتباطات ، تکلیف کیفیت دیگر انتصابات مقیمی را روشن خواهد کرد . واقعیت این است که ایران خودرو با شماری مدیر سنگین وزن در بخش‌های کلیدی مالی و تولید و ارتباطات رو به راه می‌شود . در پایان و با تاکید ، عاریه می‌گیریم از مرد تاریخ اصلاحات امیرکبیرکه ؛ اداره ایران خودرو با سفارش عمه و خاله نمی‌شود !

عصر خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar