نتایج قرعه کشی ایران خودرو / شهریور ۱۴۰۳

بروزرسانی در: یکشنبه 25 شهریور 03 ساعت 16:07
نتایج قرعه کشی ایران خودرو / شهریور 1403

بروزرسانی ۲۵ شهریور ۱۴۰۳: مراسم اولویت‌بندی (قرعه‌کشی) درخواست‌های ثبت‌شده برای خرید محصولات ایران خودرو روز یکشنبه ۱۱ شهریور با حضور نمایندگان سازمان‌های نظارتی برگزار شد و بخشی از نتایج ۱۸ شهریور اعلام شد.

براساس اطلاعات واصله با توجه به اعلام نتایج استعلام از سوی سازمان ثبت احوال به ایران خودرو، امروز یکشنبه ۲۵ شهریورماه نیز نتایج قرعه کشی طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اعلام شد. 

برای مشاهده نتایج قرعه کشی ایران خودرو طرح مادران باید به سایت ikcosales.ir مراجعه فرمایید.

تعداد سفارش گذاری متقاضیان در مجموع ۳ میلیون و ۵۳ هزار و ۱۲۹ مورد و تعداد سفارش طرح عادی یک میلیون و ۶۶۱ هزار و ۴۴۴ مورد و تعداد سفارش طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یک میلیون و ۶۹ هزار و ۵۴ مورد و تعداد سفارش طرح فرسوده ۲۵۲ هزار و ۷۷۶ مورد و تعداد سفارش طرح برقی نیز ۶۹ هزار و ۸۵۵ مورد بوده است. 

در این دوره ۸۰۷ هزار و ۳۰۵ نفر روش خرید از طریق پیش فروش را انتخاب کردند و تعداد متقاضیان روش فوق‌العاده نیز ۲ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۷۶۴ نفر بوده‌اند.

تعداد خودروهای قابل عرضه این شرکت در این نوبت از ثبت نام ۱۱۵ هزار خودرو است و تحویل این خودروها تا پایان سال جاری خواهد بود.

ظرفیت در نظر گرفته شده برای محصولات عرضه شده در این چهار طرح، به ترتیب ۳۰ درصد برای متقاضیان طرح عادی، ۵۰ درصد برای متقاضیان طرح خانواده و جوانی جمعیت و نیز ۲۰ درصد برای متقاضیان طرح خودروهای فرسوده است.

موعد تحویل محصولات عرضه شده در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۳ خواهد بود که در روش فروش فوق‌العاده، ۹۰ روز پس از واریز وجه انعقاد قرارداد با شرکت ایران‌خودرو و در روش پیش‌فروش، متناسب با نوع محصول انتخابی و اولویت کسب شده‌ متقاضی در اولویت‌بندی، از چهار تا شش ماه پس از واریز وجه و انعقاد قرارداد است.

نتایج قرعه کشی ایران خودرو / شهریور 1403

بروزرسانی ۲۵ شهریور ۱۴۰۳: نتایج قرعه‌کشی ایران‌خودرو در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، امروز ۲۵ شهریور اعلام می‌شود.

مراسم قرعه‌کشی برای خرید محصولات ایران خودرو روز یکشنبه ۱۱ شهریور ماه برگزار و بخشی از اسامی برندگان ۱۸ شهریور اعلام شد.

با توجه به اینکه هنوز اسامی برندگان طرح جوانی جمعیت منتشر نشده است، اعلام شد که ایران خودرو منتظر نتایج استعلام از سوی سازمان ثبت احوال است.

بر همین اساس نیز اخبار حکایت از آن دارد که امروز یکشنبه ۲۵ شهریور ماه نتایج قرعه کشی طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اعلام می‌شود.

گفتنی است در این دوره از فروش محصولات ایران خودرو تعداد سفارش گذاری متقاضیان در مجموع ۳ میلیون و ۵۳ هزار و ۱۲۹ مورد بود که از این میزان تعداد سفارش طرح عادی یک میلیون و ۶۶۱ هزار و ۴۴۴ مورد، تعداد سفارش طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یک میلیون و ۶۹ هزار و ۵۴ مورد، تعداد سفارش طرح فرسوده ۲۵۲ هزار و ۷۷۶ مورد و تعداد سفارش طرح برقی نیز ۶۹ هزار و ۸۵۵ مورد بوده است.

۸۰۷ هزار و ۳۰۵ نفر روش خرید از طریق پیش فروش را انتخاب کردند. تعداد متقاضیان روش فوق‌العاده نیز ۲ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۷۶۴ نفر بوده‌اند.

در این دور خودروهایی نظیر تارا اتوماتیک، تارا دنده دستی، سورن پلاس XU 7 P، رانا پلاس، پژو ۲۰۷ تیو ۳، پژو ۲۰۷ دنده دستی، هایما S 5، هایما ۷ X، هایما S 7 پلاس، لونا GRE، بستیون NAT و ری را عرضه شد.

موعد تحویل محصولات عرضه شده در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۳ خواهد بود که در روش فروش فوق‌العاده، ۹۰ روز پس از واریز وجه انعقاد قرارداد با شرکت ایران‌خودرو و در روش پیش‌فروش، متناسب با نوع محصول انتخابی و اولویتِ کسب شده متقاضی در اولویت‌بندی، از چهار تا شش ماه پس از واریز وجه و انعقاد قرارداد است. (مصوبه ۴۷۳ و۵۶۳ شورای رقابت در این خصوص رعایت خواهد شد).

بروزرسانی ۱۹ شهریور ۱۴۰۳: اسامی منتخبان عادی قرعه‌کشی ایران در شرایطی روز گذشته اعلام شد که ۹۸ درصد از متقاضیانی که نسبت به بلوکه کردن ۲۳۰ میلیون تومانی اقدام کرده بودند، از لاتاری ایران‌خودرو دست خالی بازگشتند.

روز شنبه تعداد زیادی از ثبت‌نام‌کنندگان خودرو با مراجعه به سایت اعلام نتایج قرعه‌کشی، برای سومین بار از سال ۱۴۰۱ شانس خود را برای دریافت محصولات ایران‌خودرو امتحان کردند. هر چند این بار قرعه‌کشی خودرو خارج از سامانه یکپارچه برگزار شد، با این‌ حال باز هم تعداد زیادی از متقاضیان از دسترسی به خودروی کارخانه‌ای محروم ماندند. روز شنبه اسامی منتخب افراد عادی شرکت‌کننده در لاتاری ایران‌خودرو اعلام شد. از ۱۱۵ هزار خودرویی که ایران‌خودرو عرضه کرده ۳۰ درصد به متقاضیان عادی اختصاص یافته است.

ایران‌خودرو اعلام کرده بود که سه‌میلیون و ۵۳ هزار و ۱۲۹ نفر متقاضی سفارش‌گذاری کردند که از این تعداد یک‌میلیون و ۶۶۱هزار و ۴۴۴ ثبت تقاضا ویژه متقاضیان عادی است. بدین ترتیب با اعلام ۳۵ هزار متقاضی خوش‌شانس، مابقی ثبت‌نام‌کنندگان دستشان از لاتاری برگزار‌شده، خالی بود. به طور حتم افرادی که در قرعه‌کشی برگزیده نشدند این سوال را از خود خواهند کرد که چرا برخی باید به خودرو با قیمت کارخانه دسترسی داشته باشند و عده‌ای دیگر مجبور به خرید از بازار با قیمت‌های کاذب باشند؛ سوالی که سال‌هاست سیاستگذاران خودرو پاسخی برای آن نداشته‌اند و حالا همین امر به گفته برخی از جامعه‌شناسان باعث بی‌اعتمادی به سیاست‌های دولت و همچنین سرخوردگی اجتماعی شده است. به گفته بسیاری از کارشناسان، تعداد تقاضا و عرضه خودرو در این دوره از فروش می‌تواند هشداری نسبت به سیاست‌های اتخاذ‌‌شده از سوی دولت باشد و اینکه ادامه روش فعلی جز سرخوردگی اجتماعی نتیجه دیگری در بر ندارد.

ایران‌خودرو اعلام کرده نتایج قرعه‌کشی مادران و فرسوده‌ها نیز به‌زودی اعلام می‌شود. مادران از عرضه ۱۱۵ هزار دستگاهی خودرو سهمی ۵۰ درصدی و دارندگان خودروهای فرسوده نیز سهمی ۲۰ درصدی دارند.

در این طرح فروش، ایران‌خودرو به منظور تسهیل خرید مصرف‌کنندگان واقعی، بخشی از ظرفیت تا پایان سال ۱۴۰۳ محصولات ری‌را، خانواده پژو ۲۰۷ دستی، تارا، راناپلاس، سورن‌پلاس و خانواده هایما و دو خودروی برقی لونا GRE و FAW Bestune NAT را به صورت طرح پیش‌فروش و فروش فوق‌العاده و طبق اولویت‌بندی و در چارچوب مصوبات شورای رقابت و دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری، برای مشتریان عادی، مادران و دارندگان خودروهای فرسوده عرضه کرد.

بر اساس آن، مشتریان عادی پس از وکالتی کردن حساب خود نزد یکی از بانک‌های عامل به ‌نام ایران‌خودرو و مسدود کردن ۲۳۰میلیون تومان در این حساب در موعد مقرر، این امکان را پیدا کردند که در بازه زمانی ۲۴ مردادماه تا ۲۹ مرداد، از طریق سایت فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو محصول مورد نظر خود را انتخاب کنند.

موعد تحویل محصولات عرضه‌شده، شش‌ماهه دوم سال ۱۴۰۳ خواهد بود که در روش فروش فوق‌العاده، ۹۰روز پس از واریز وجه انعقاد قرارداد با شرکت ایران‌خودرو و در روش پیش‌فروش، متناسب با نوع محصول انتخابی و اولویتِ کسب‌شده‌ متقاضی در اولویت‌بندی، از چهار تا شش ماه پس از واریز وجه و انعقاد قرارداد است. همان‌طور که عنوان شد در طرح فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو که ظرفیت ۱۱۵ هزار دستگاهی در نظر گرفته شده بود، سه‌میلیون و ۵۳هزار و ۱۲۹ نفر ثبت سفارش داشته‌اند که برای فروش فوق‌العاده، دومیلیون و ۲۴۵هزار و ۷۶۴ نفر و پیش‌فروش ۸۰۷هزار و ۳۶۵ نفر روش فروش خود را انتخاب کرده‌اند.

 

بروزرسانی ۱۸ شهریور ۱۴۰۳: کار بارگذاری نتایج قرعه‌کشی آخرین دوره از عرضه محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو از شب گذشته (شنبه شب) برروی سایت این شرکت آغاز شد اما برای مشتریان قابل رویت نبود اما از صبح امروز نتایج قرعه‌کشی به تفکیک محصولات، از طریق سایت ایران‌خودرو قابل مشاهده است و پیامک نیز برای منتخبان ارسال خواهد شد.

گروه صنعتی ایران‌خودرو پس از دریافت قیمت نهایی محصول تازه خود یعنی ری‌را، تصمیم گرفت بخشی از ظرفیت تولید سال جاری خود را به صورت پیش‌فروش و فروش فوق‌العاده برای متقاضیان عرضه کند.

در این طرح فروش، ایران‌خودرو به منظور تسهیل خرید مصرف‌کنندگان واقعی، بخشی از ظرفیت تا پایان سال ۱۴۰۳ محصولات ری‌را، خانواده پژو ۲۰۷ دستی، تارا، راناپلاس، سورن‌پلاس و خانواده هایما و دو خودروی برقی لونا GRE و FAW Bestune NAT را به صورت طرح پیش‌فروش و فروش فوق‌العاده و طبق اولویت‌بندی و در چارچوب مصوبات شورای رقابت و دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری، برای مشتریان عادی، مادران و دارندگان خودروهای فرسوده عرضه کرد.

بر اساس آن، مشتریان پس از وکالتی کردن حساب خود نزد یکی از بانک‌های عامل به‌نام ایران‌خودرو و مسدود کردن ۲۳۰  میلیون تومان در این حساب در موعد مقرر، این امکان را پیدا کردند که در بازه زمانی ۲۴ مردادماه تا ۲۹ مرداد، از طریق سایت فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو محصول مورد نظر خود را انتخاب کنند.

پس از اتمام مهلت ثبت‌نام در حالیکه قرار بود حداکثر پس از ۴۸ ساعت، قرعه‌کشی اولویت‌بندی انجام شود اما با توجه به تاکید سازمان بازرسی کل کشور درخصوص برخی ابهامات و اشکالات مطرح شده و به منظور بهره‌مندی از امکانات جدید ایجاد شده در سامانه و موارد تکمیلی، این خودروساز برای تعیین روش فروش توسط متقاضیان، یک مهلت شش روزه، از چهارم شهریورماه تا ۹ شهریورماه، در نظر گرفت تا ضمن آن، تمامی ثبت‌نام‌کنندگان (هر سه گروه متقاضیان) مجدد با مراجعه به سایت فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو، نوع طرح فروش مدنظر خود (فروش فوق‌العاده یا پیش‌فروش) را تعیین کنند. 

همچنین امکانات جدید در سامانه ثبت درخواست خرید (اولویت‌بندی) ایجاد شده که در آن کد کلاس محصولات، مشخصات فنی و قیمت ماه جاری (شهریور) محصولات در سامانه افزوده شده بود تا متقاضیان بتوانند با این اطلاعات، محصول مورد نظر خود را انتخاب کنند.

پس از گذشت کمتر از ۴۸ ساعت از اتمام مهلت مذکور برای تعیین طرح فروش، پس از پایش متقاضیان، از صبح یکشنبه هفته گذشته (۱۱ شهریور ماه) مراسم قرعه‌کشی با حضور نهادهای نظارتی برگزار شد.

طی یک هفته اخیر، اقدامات مربوط به استعلام‌های مورد نیاز و دسته‌بندی منتخبان این طرح برای اطلاع‌رسانی به مشتریان انجام و از شب گذشته (شنبه شب) کار بارگذاری نتایج بر روی سایت این شرکت خودروساز آغاز شد.

در حال حاضر طبق لیست بارگذاری شده بر روی سایت گروه صنعتی ایران خودرو، برندگان قرعه‌کشی این دوره به تفکیک محصولات و متقاضیان قابل مشاهده است؛ ضمن اینکه به منتخبان نیز به صورت پیامک اطلاع‌رسانی خواهد شد تا مشتریان از زمان اولویت خود مطلع شوند.

مشارکت کنندگان در این طرح می‌توانند با مراجعه به سایت گروه صنعتی ایران‌خودرو، از بخش اعلام نتایج قرعه‌کشی از نتیجه‌ برنده شدن یا عدم تخصیص خود براساس محصول انتخابی، مطلع شوند؛ ضمن اینکه در پروفایل کاربری مشتریان نیز نتایج قابل مشاهده است.

گفتنی است موعد تحویل محصولات عرضه شده در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۳ خواهد بود که در روش فروش فوق‌العاده، ۹۰ روز پس از واریز وجه انعقاد قرارداد با شرکت ایران‌خودرو و در روش پیش‌فروش، متناسب با نوع محصول انتخابی و اولویتِ کسب شده‌ متقاضی در اولویت‌بندی، از چهار تا شش ماه پس از واریز وجه و انعقاد قرارداد است. (مصوبه ۴۷۳ و۵۶۳ شورای رقابت در این خصوص رعایت خواهد شد)

همچنین در این مرحله از عرضه‌ی خودروهای گروه صنعتی ایران‌خودرو که ظرفیت ۱۱۵ هزار دستگاهی در نظر گرفته شده بود، سه میلیون و ۵۳ هزار و ۱۲۹ نفر ثبت سفارش در این طرح داشته‌اند که برای فروش فوق‌العاده، دو میلیون و ۲۴۵ هزار و ۷۶۴ نفر و پیش فروش ۸۰۷ هزار و ۳۶۵ نفر متقاضیان روش فروش خود را انتخاب کرده‌اند.

بروزرسانی ۱۷ شهریور ۱۴۰۳: طبق اعلام قبلی ایران خودرو، نتایج قرعه کشی خودرو از سوی این شرکت امروز شنبه از ساعت ۱۴ یا حداکثر تا فردا عصر اعلام خواهد شد.

این نتایج علاوه بر پیامک در یکی از سایت‌های ikco.ir یا ikcosales.ir قابل مشاهده خواهد بود.

گفتنی است، یازدهم شهریور ماه قرعه کشی ایران خودرو انجام شد. در این دوره تعداد سفارش گذاری متقاضیان در مجموع ۳ میلیون و ۵۳ هزار و ۱۲۹ مورد بود که از این میزان تعداد سفارش طرح عادی یک میلیون و ۶۶۱ هزار و ۴۴۴ مورد، تعداد سفارش طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یک میلیون و ۶۹ هزار و ۵۴ مورد، تعداد سفارش طرح فرسوده ۲۵۲ هزار و ۷۷۶ مورد و تعداد سفارش طرح برقی نیز ۶۹ هزار و ۸۵۵ مورد بوده است.

۸۰۷ هزار و ۳۰۵ نفر روش خرید از طریق پیش فروش را انتخاب کردند. تعداد متقاضیان روش فوق‌العاده نیز ۲ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۷۶۴ نفر بوده‌اند.

 

بروزرسانی ۷ شهریور ۱۴۰۳: شرکت ایران خودرو به طور رسمی اعلام کرد که قرعه کشی محصولات ایران خودرو در سه طرح عادی، مادران و خودرو فرسوده ساعت ۹ صبح روز یکشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

ایران خودرو درخصوص طرح اخیر فروش محصولات خود عنوان کرده، پس از برگزاری قرعه‌کشی در روز یک‌شنبه یازدهم شهریورماه، متقاضیانی که مطابق با ظرفیت فروش در قرعه‌کشی پذیرفته می‌شوند، به مرور تا پایان سال بر اساس نوع روش فروش (فوق العاده یا پیش فروش) برای انعقاد قرارداد فراخوان خواهند شد.

براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مراسم قرعه‌کشی محصولات ایران‌خودرو ساعت ۹ یک‌شنبه هفته آینده، با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی برگزار خواهد شد.

تاکید می‌شود، مسدودی وجه برای ثبت‌نام اولیه بوده و متقاضیان دغدغه‌ای نسبت به احتمال حذف از فرآیند قرعه‌کشی به دلیل برداشت از حساب از روز پنجم شهریورماه نداشته باشند.

پس از قرعه‌ کشی و تعیین مشتریان منتخب براساس ظرفیت فروش، استعلام از نهادهای ذی‌ربط از جمله ثبت احوال، فراجا و... و تایید شرایط متقاضیان در طرح‌های مختلف فروش، انجام و فراخوان واریز وجه آغاز می‌شود.

مشتریان در فروش فوق العاده، به مدت ۱۰ روز مهلت خواهند داشت تا نسبت به واریز وجه اقدام کنند.

 

بروزرسانی ۶ شهریور ۱۴۰۳: بر اساس زمان شش روزه در نظر گرفته شده برای مشارکت‌کنندگان در طرح اخیر ایران‌خودرو جهت انتخاب نوع طرح فروش، طبیعتا تا زمان اتمام این مهلت و انتخاب نوع طرح توسط مشتریان، قرعه‌کشی ممکن نخواهد بود؛ بنابراین قرعه‌کشی این طرح برای تعیین مشتریان نهایی به هفته آینده موکول خواهد شد.

گروه صنعتی ایران‌خودرو از روز یکشنبه (چهارم شهریور ماه) این امکان را برای مشتریانی که در طرح اخیر  این شرکت ثبت‌نام داشته‌، فراهم کرده است که با مراجعه به سایت فروش اینترنتی ایران‌خودرو، نوع طرح فروش (فروش فوق‌العاده یا پیش‌فروش) مورد نظر خود را انتخاب کنند.

با توجه به تاکیدات سازمان بازرسی کل کشور در خصوص برخی ابهامات و اشکالات مطرح شده و به منظور بهره‌مندی از امکانات جدید ایجاد شده در سامانه و موارد تکمیلی، این خودروساز برای تعیین روش فروش توسط متقاضیان، یک مهلت شش روزه، از یکشنبه چهارم شهریورماه تا جمعه ۹ شهریور ماه، در نظر گرفته است.

ذیل این امکان، علاوه بر گزینه‌ای تحت عنوان "روش فروش"، موارد جدید در سامانه ثبت درخواست خرید (اولویت‌بندی) ایجاد شده و کد کلاس محصولات، مشخصات فنی و قیمت ماه جاری (شهریور) محصولات در سامانه افزوده شده است.

متقاضیان، نسبت به روش فروش انتخابی، در اولویت‌بندی شرکت داده خواهند شد اما متقاضیانی که نسبت به تعیین روش فروش در موعد مقرر اقدام نکنند،( با توجه به تمایل اغلب متقاضیان) به صورت پیش فرض در دسته متقاضیان طرح فروش فوق‌العاده قرار خواهند گرفت و در آن دسته اولویت‌بندی می‌شوند.

همچنین در این مهلت فراهم شده، مشتریان پس از رویت قیمت‌ محصولات چنانچه تمایل به تغییر خودرو داشته باشند، این امکان از طریق لغو سفارش‌گذاری هر ردیف و سپس انتخاب خودروی جدید در سامانه فراهم است.

قرعه‌کشی ایران‌خودرو به هفنه بعد موکول شد

قرعه‌کشی اولویت‌بندی که مقرر بود ۴۸ ساعتِ کاری پس از اتمام مهلت ثبت‌نام، طی روز جاری انجام شود، بر اساس این فرصت در نظر گرفته شده برای انتخاب طرح فروش و تغییر محصول انتخابی مشتریان (در صورت تمایل)، قرعه‌کشی نیز به بعد از اتمام این مهلت که روز جمعه خواهد بود، موکول شده است؛ چراکه در حقیقت بایستی قرعه‌کشی اولویت‌بندی در طرح فروش فوق‌العاده میان متقاضیان این طرح و قرعه‌کشی اولویت‌بندی پیش‌فروش‌ها  میان متقاضیان همین طرح‌ انجام شود؛ ضمن اینکه ممکن است تعدادی هم اولویت‌های انتخابی خود را تغییر دهند.

گفتنی است موعد تحویل محصولات عرضه شده در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۳ خواهد بود که در روش فروش فوق‌العاده ۹۰ روز پس از واریز وجه و انعقاد قرارداد با شرکت ایران‌خودرو و در روش پیش‌فروش متناسب با نوع محصول انتخابی و اولویت کسب شده متقاضی در قرعه‌کشی اولویت‌بندی، از چهار تا شش ماه پس از واریز وجه و انعقاد قرارداد است.

همچنین شایان ذکر است، هرچند که مقرر بوده پس از انجام فرآیند قرعه‌کشی اولویت‌بندی، وجوه مسدودی مشتریان آزاد شود، با توجه به تعویق صورت گرفته در انجام قرعه‌کشی، طبق همان وعده ابتدایی، وجوه مسدوی مشتریان از روز دوشنبه (پنجم شهریور) رفع مسدودی شده و بانک‌های عامل مکلف به اطلاع‌رسانی پیامکی به دارنده حساب و رفع مسدودی حساب آن‌ها (بدون مراجعه حضوری متقاضی یا ثبت درخواست) شدند.

هر چند که برخی بانک‌ها روز گذشته در این راستا اقدام نکرده بودند و در این امر تاخیر داشتند، اما در نهایت امروز (سه‌شنبه) این مشکل رفع شده و در حال حاضر وجه مشتریان آزاد و قابل برداشت شده است.

بروزرسانی ۵ شهریور ۱۴۰۳: با توجه به برخی ابهامات فروش بزرگ ایران خودرو ، باید در انتظار اطلاعیه پنجمی از سوی این خودروساز باشیم .

آنچه مشخص است با توجه به تاکید سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر ایجاد شفافیت در تعیین روش عرضه ، قرعه کشی محصولات این خودروساز به تعویق افتاده است.

پیش از این اعلام شده بود که قرعه کشی روز سه‌شنبه ۶ شهریور انجام خواهد شد.

خودروهای ثبت نامی به دو روش فوق العاده (فوری) و پیش فروش عرضه می شوند که برای تعیین هر کدام از روش های فروش ،این خودروساز از دیروز مهلت شش روزه ای در نظر گرفته است.

بنابر این با پایان شش روز درنظر گرفته  شده از سوی ایران خودرو و انتخاب روش عرضه از سوی ثبت نام کنندگان در سایت فروش ، قرعه کشی انجام می شود که احتمالا پایان هفته آینده باشد.

با این حال هنوز ایران‌خودرو تاریخی برای قرعه‌کشی به صورت رسمی اعلام نکرده‌است.

اما از ویژگی های فروش فوق العاده (فوری) این است که قیمت ها قطعی است و متقاضیان باید تمام هزینه خودرو را در تاریخ مقرر وبا فراخوانی  که ایران خودرو اعلام می کند ، پرداخت کنند و تحویل نیز ۹۰ روزه است.

بااین حال سوال می شود که از زمان اعلام نهایی اسامی برندگان قرعه کشی ، متقاضیان فروش فوق العاده ، چند روز فرصت پرداخت پول خودرو را دارند؟

در پاسخ به این سوال برخی از منابع غیررسمی ،  فرصت ۱۰ روزه را برای پرداخت هزینه قطعی خودرو در فروش فوق العاده عنوان کردند که درست نیست.

درقرعه کشی های قبلی ، ایران خودرو فرصت سه روزه ای  را برای پرداخت هزینه خودرو در نظر می گرفت که ظاهرا این بار هم متقاضیان فروش فوق العاده  بعد از فراخوان این شرکت ، باید سه روزه هزینه قطعی خودرو را پرداخت کنند.

اما در پیش فروش طبق فراخوان ایران خودرو ، بخشی از هزینه خودرو باید پرداخت شود و تحویل نیز ۴ تا ۶ ماهه است.

در این روش عرضه خودروساز در قرارداد خود با مشتری تاکید می کند که خودرو با قیمت روز تحویل داده می شود که معنای آن این است که ممکن است تا زمان عرضه ، خودرو مشمول افزایش قیمت شود که خودروساز می تواند ماوالتفاوت آن را از مشتری بگیرد.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar