میزان تولیدات ایران خودرو در بهمن ماه

چهارشنبه 7 اسفند 98 ساعت 13:07
میزان تولیدات ایران خودرو در بهمن ماه

سامانه کدال میزان تولیدات ایران ‌خودرو در ماه بهمن را بتازگی منتشر کرده است.

ایران‌خودرو در ماه بهمن شمار ۴۵۴۰۲ دستگاه خودرو به تولید رسانده است. اگر بخواهیم این آمار را با ماه قبل مقایسه کنیم میزان تولیدات در ماه دی رقم ۵۱۹۲۳ دستگاه بود. به طور کلی طی ماه بهمن نسبت به دی شمار خودروهای تولید شده توسط دو خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو کاهشی بوده ولی علت آن معلوم نیست. لازم به ذکر است که ایران ‌خودرو در ماه بهمن مبلغ ۲۴،۳۳۷،۱۲۱ میلیون ریال از فروش محصولات خود کسب کرده است.

در بین تولیدات ایران‌خودرو گروه پژو بیشترین تیراژ را دارد که میزان تولید این گروه در ماه بهمن ۳۳،۷۴۰ دستگاه بود. پس از این گروه سمند و دنا بیشتر از دیگر خودرو به تولید رسیده‌اند و آمار آنها به ترتیب ۴،۴۴۲ و ۴،۳۰۶ دستگاه اعلام شده است. یکی از نکات جالب این است که از خودروی تندر ۹۰ هم در ماه بهمن تعداد ۱۴۹ دستگاه تولید شده و این در حالی است که رنو به خاطر تحریم‌ها ایران را ترک کرد.

خودروهای هایما و دانگ‌فنگ هم که جزو محصولات تولیدشده توسط ایران‌خودرو به شمار می‌روند همچنان با تعداد تقریباً پایین به تولید می‌رسند. در ماه بهمن از محصولات هایما و دانگ‌فنگ به ترتیب ۵۳۰ و ۱۰۶ دستگاه به تولید رسیده است. در این بین پژو ۲۰۰۸ هم یکی از خودروهایی است که ایران‌خودرو همچنان مونتاژ آن را انجام می‌دهد و تعداد تولیدات آن خارج از گروه پژو محاسبه می‌شود. در ماه بهمن ۱۲۹ دستگاه پژو تولید رسیده و این در حالی است که رقم آن برای ماه دی ۳۵۴ دستگاه بود. تنها خودرویی هم که تعداد تولیدات آن صفر بوده سوزوکی است.

به طور کلی ایران‌خودرو از ابتدای سال تا پایان ماه بهمن ۳۵۷۸۵۹ دستگاه خودرو به تولید رسانده است. با توجه به وضعیت تولیدات می‌توان آمار فروش را هم محاسبه کرد و طبق اطلاعات منتشر شده این خودروساز توانسته ۱۹۸،۷۰۸،۵۱۳ میلیون ریال تا پایان بهمن ماه درآمد حاصل از فروش محصولات خود داشته باشد.

گسترش نیوز

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar