نوسازی ناوگان تاکسی بین‌ شهری با محصولات ایران ‌خودرو

دوشنبه 6 بهمن 99 ساعت 16:46
نوسازی ناوگان تاکسی بین‌ شهری با محصولات ایران ‌خودرو

مدیرعامل شرکت صنعتی ایران‌ خودرو ضمن تاکید بر اینکه به دنبال کاهش آلایندگی و کاهش مصرف سوخت و همچنین اقتصادی کردن فعالیت مشاغل مرتبط با خودروها هستیم، اعلام کرد که باتوجه به همت انجام گرفته در نهضت داخلی‌سازی تولید، سرمایه‌گذاری در این بخش با سرعت بالاتری دنبال می‌شود.

صبح امروز (دوشنبه) در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی، نوسازی ناوگان سواری کرایه بین‌شهری کلید خورد. شرکت صنعتی ایران‌خودرو قصد دارد در آستانه فرا رسیدن چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، ناوگان سواری کرایه بین‌شهری را با محصولات خود نوسازی کند.

فرشاد مقیمی مدیر عامل شرکت صنعتی ایران‌خودرو، در مراسم تحویل خودروهای ‌طرح نوسازی ناوگان سواری کرایه بین‌شهری، اظهار کرد: با ارتقای موتورهای فعلی و طراحی و تولید موتورهای کم‌مصرف، علاوه بر کاهش آلایندگی، به دنبال کاهش مصرف سوخت و اقتصادی کردن فعالیت خانوارهای دارای خودروهای کاری، از جمله تاکسی‌ها هستیم.

وی با اعلام آمادگی برای تولید و عرضه ون مسافری با هدف اثربخشی در اقتصاد این بخش از ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور، افزود: با همتی که در نهضت داخلی‌سازی تولید ایجاد شده است، می‌توانیم سرمایه‌گذاری در این بخش را با سرعت بالاتری دنبال کنیم.

مقیمی ضمن اشاره به اینکه با بهبود و ارتقای موتور EF7، کاهش یک لیتری مصرف بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش محقق خواهد شد؛ گفت: طراحی و تولید موتور سه استوانه و همچنین طراحی و تولید گیربکس شش‌سرعته که با کاهش مصرف سوخت، اقتصاد خانوار را تحت تاثیر قرار خواهند داد از دیگر برنامه‌های ایران‌خودرو است.

عبور ایران‌خودرو از رکورد تولید سال ۹۷

در ادامه این مراسم، مدیرعامل شرکت صنعتی ایران‌خودرو، از عبور رکورد تولید سال ۱۳۹۷ با تولید بیش از ۴۲۳ هزار دستگاه خودرو تا امروز (ششم بهمن‌ماه) خبر داد و گفت: این موفقیت در وضعیتی حاصل شده‌که تحریم‌ها با شدت بیشتری ادامه یافته و وضعیت ناشی از ویروس کرونا، موجب ایجاد محدودیت‌های بیشتری شده است؛ در روز ۳۰ آذرماه امسال هم از رکورد تولید سال ۱۳۹۸ عبور کردیم.

وی از اجرای تعهدات اتوبوس و عرضه آن‌ها زودتر از موعد تعیین شده هم صحبت کرده و افزود: در حوزه تولید خودروهای تجاری و سنگین هم جهش قابل توجهی داشته‌ایم؛ به طوری که طی دو ماه اخیر ۷۲۰ دستگاه و به اندازه تولید کل سال اخیر محصول واگن‌هود تولید شده است. جمع تولید دو ماه گذشته ایران‌خودرو دیزل ۹۰۰ دستگاه از جمله ۱۰۰ دستگاه اتوبوس بعد از ۹ سال توقف خط تولید بوده است. ضمن اینکه در روزهای آینده از کشنده‌ جدیدی هم رونمایی خواهیم کرد که نشان از تحول در این بخش دارد.

مدیرعامل شرکت صنعتی ایران‌خودرو ضمن اشاره به رسیدن محصول جدید تارا به مرحله تولید انبوه طی روزهای آینده، اعلام کرد: در کنار تارا،   هفت محصول سواری دیگر را ارتقا داده‌ایم.

لازم به ذکر است که در مراسم تحویل خودروهای طرح نوسازی ناوگان سواری کرایه بین شهری، نمایندگان ۳۱ استان کشور، تاکسی‌های خود را تحویل گرفتند.

طبق اعلام این گروه صنعتی، براساس قرارداد میان ایران‌خودرو و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۰۰۰ دستگاه از تاکسی‌های بین شهری نوسازی و تا پایان امسال ۷۰۰ دستگاه از این قرارداد اجرایی خواهد شد؛ بدین ترتیب با اجرای این قرارداد میانگین سن ناوگان سواری کرایه بین شهری که هم اکنون ۱۱ سال است، به کم‌تر از ۱۰ سال خواهد رسید.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar