کراس اوور ریرا محصول آینده ایران خودرو

دوشنبه 23 خرداد 01 ساعت 14:16
کراس اوور ریرا محصول آینده ایران خودرو

مدیرعامل ایران خودرو مهدی خطیبی در مراسم روز یکشنبه اعلام نمود که روز دوشنبه کراس اوور ملی ایران خودرو را با نام ریرا به معرفی می کند.

کلمه «ریرا» یا «ری را» یک نام مازندرانی است که در بعضی از منابع به معنی باران بوده و در کتاب های نویسندگان و شاعران نیز به آن اشاره کرده اند.

بنا به گفته مدیرعامل شرکت ایران خودرو، خودروی ریرا که در اصل نام تجاری پروژه K125 می باشد، روز دوشنبه با حضور وزیر صمت رونمایی خواهد شد. البته هنوز حضور وزیر صمت در این مراسم قطعی نشده و احتمالا ایران خودرو ریرا در روز دیگری به مقام های دولتی معرفی شود.

برخی از منابع بیان کرده اند که نسخه اولیه از کراس اوور ملی ایران خودرو به شکلی اختصاصی فقط برای وزیر صمت و هیات همراه رونمایی خواهد شد و به احتمال زیاد از مراسم معرفی آن، تصاویری منتشر نمی شود.

 

ویژگی های ایران خودرو ریرا

کراس اوور ریرا بر پایه پلتفرم IKP1 طراحی شده که نسخه ای بومی از پلتفرم PF1 گروه PSA می باشد. این پلتفرم در زمان کنونی برای تارا استفاده شده و این شاسی بلند جمع و جور دومین محصول ایران خودرو بر پایه این پلتفرم است.

از نظر ابعاد و اندازه, این کراس اوور ایران خودرو، در گروه کراس اوورهای B پلاس در بازار جهانی قرار گرفته و ابعادی مشابه با پژو ۲۰۰۸، سیتروئن C3-XR و نیسان جوک دارد.

 

امکانات ریرا

در مراسم رونمایی از پروژه K125 یا ریرا که چندی قبل در حضور خبرنگاران تخصصی خودرو در مرکز تحقیقات ایران خودرو برگزار شد، شرکت سازنده اعلام کرد مدل فول آپشن این خودرو مجهز به امکاناتی از جمله سقف پانورامای برقی، سنسور نور و باران، شش عدد کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، فرمان برقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دسته دنده الکتریکی، شارژر بی سیم گوشی هوشمند، جلو آمپر دیجیتال، استارت دکمه ای، نمایشگر لمسی، رادار نقطه کور، رادار خطی، سنسور فشار باد و دمای تایرها، فناوری LED چراغ ها و…خواهد بود.

 

مشخصات فنی ایران خودرو ریرا

طبق برخی از گفته ها، خودروی ریرا با دو موتور متفاوت وارد بازار می شود. موتور اول که برای نسخه پایه این کراس اوور ملی انتخاب شده، مدل TU5 پلاس با ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور می باشد. این موتور ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ، قدرت خروجی خود را توسط گیربکس شش سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل می کند. احتمال عرضه نسخه دستی ریرا به بازار نیز وجود دارد.

نسخه فول آپشن ایران خودرو ریرا مجهز به موتور TC7 پلاس بوده که با ۱۶۴۵ سی سی حجم و استفاده از توربو شارژر، می تواند ۱۶۸ اسب بخار قدرت را همراه با ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور، توسط همان گیربکس شش سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو انتقال دهد.

تولید نمونه برقی ریرا نیز در برنامه این شرکت قرار داشته و در مراحل بعدی تولید هم خانواده موتور سه سیلندر ایران خودرو بر روی آن نصب می شود.

اسب بخار

ریرا

تصاویری از کراس اوور K125 ایران خودرو

اطلاعاتی از کراس اوور جدید ایران خودرو K125

همه چیز درباره کراس اور جدید K125

رونمایی از اولین کراس اوور ایران خودرو به زودی

اقدامات ایران خودرو با هدف کاهش آلودگی هوا

تصویری از محصول جدید پروژه K125 ایران خودرو

سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه از پروژه K125 ایران خودرو تولید خواهد شد

نامگذاری ریرا به عنوان محصول جدید ایران‌ خودرو

رونمایی کراس اوور ریرا ایران خودرو در سکوت خبری

ریرای ایران خودرو با کیفیت خوب عرضه نخواهد شد

اولین تصاویر واضح از کراس اوور ریرا ایران خودرو

قیمت احتمالی کراس اوور ری‌را ایران خودرو

تولید خودرو کامل در ایران خودرو ۵۳ درصد افزایش یافت

آغاز روند طراحی مشترک در محصولات ایران‌ خودرو

نکاتی که باید درباره ریرا ایران خودرو بدانید

تولید ریرا در کارخانه خزر ایران خودرو

عرضه کراس اوور ریرا با دو موتور مختلف

خروج خودروهای قدیمی از خط تولید و اهمیت به کیفیت و سلیقه بازار

طراحی خودرو‌های جدید ایران خودرو بر اساس پلتفرم‌ های روز

قیمت ریرا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar