بهبود اوضاع بازار خودرو تا اواسط سال جاری

چهارشنبه 10 فروردین 01 ساعت 10:39
بهبود اوضاع بازار خودرو تا اواسط سال جاری
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه های این وزارتخانه در رفع مشکلات صنعت و بازار خودرو، گفت: با برنامه هایی که تا امروز در صنعت خودرو اجرایی شده است، اطمینان می‌دهیم که عموم مردم تا اواسط سال جاری بهبود در وضعیت خودرو را احساس خواهند کرد.

سیدرضا فاطمی امین، با بیان این مطلب اظهار داشت: از نخستین روزهای حضور در این وزارتخانه، جلسات متعددی برگزار و بازدیدهای زیادی انجام شد تا مشکلات موجود در صنعت خودرو، شناسایی و راهکارها مشخص شود، نتیجه این بازدیدها نیز یک برنامه دو ساله در قالب ۹ پروژه شد که به ترتیب در حال اجراست.

وی تصریح کرد: نخستین موضوع اصلاح ارتباط قطعه سازان با خودروسازان بود و موضوع مهم بعدی نیز واگذاری خودروسازان به بخش خصوصی است تا دیگر شاهد حضور مدیران دولتی در صنعت خودرو نباشیم.

وزیر صمت تاکید کرد: موضوع دیگری که در پی رفع آن هستیم، فاصله قیمتی زیاد خودرو تا درآمد عامه مردم است که توان خرید خودرو را از بخش گسترده ای از جامعه سلب کرده است.

وی در ادامه به یک اشتباه راهبردی در صنعت خودرو اشاره کرد و متذکر شد: بزرگ ترین اشتباه ما در صنعت خودرو، عدم توجه به توسعه محصول بود چرا که نتوانستیم حداقل یک خودروی اقتصادی در کشور داشته باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطرنشان کرد: ما نتوانستیم یک خودروی باکیفیت اقتصادی با تیراژ بالا تولید کنیم تا برای عموم مردم در دسترس باشد، تحقق تولید یک خودروی باکیفیت اقتصادی و با تیراژ بالا از مهمترین پروژه های ماست که به شخصه بر روی آن متمرکز هستم.

پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar