افزایش ۱۰ درصدی مصرف بنزین

یکشنبه 14 اردیبهشت 99 ساعت 14:35
افزایش 10 درصدی مصرف بنزین

رییس انجمن شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع فرآورده‌های نفتی با اشاره به آغاز بعضی فعالیت‌های اقتصادی در کشور گفت:‌ با این حال تنها ۱۰ درصد به حجم مصرف بنزین اضافه شده و همچنان ۶۰ درصد کاهش مصرف بنزین را نسبت به پیش از شیوع کرونا شاهدیم.

ناصر رئیسی‌فرد با بیان اینکه افزایش مصرف بنزین با وجود افزایش فعالیت‌های اقتصادی بسیار کم بوده،‌ ادامه داد: در زمان اوج کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده برای رفت و آمد،‌ مصرف بنزین تا ۷۰ درصد کاهش داشت.

وی افزود:‌اکنون هم با وجود رفع بعضی محدودیت‌ها و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند،‌ همچنان مصرف بنزین افزایش چشمگیری نداشته و نسبت به زمانی که مصرف به حداقل رسیده بود، ‌۱۰ درصد افزایش داشته است.

رئیسی فرد با تاکید بر اینکه اکنون مصرف بنزین به ۴۰ درصد نسبت به زمان پیش از شیوع کرونا رسیده است،‌ گفت: میزان مصرف در روزهای گوناگون متفاوت است و کاهش مصرف بین ۵۵ تا ۶۵ درصد در نوسان است.

وی با ذکر اینکه اگر رفت و آمد و مصرف بنزین توسط مردم افزایش پیدا کند،‌ سیر صعودی شیوع کرونا را شاهد خواهیم بود،‌ ادامه داد: با توجه به این موضوع مردم باید همچنان محدودیت‌ها را رعایت کنند تا از این شرایط عبور کنیم و بهترین راه در این زمینه کاهش رفت و آمد خواهد بود.

رییس انجمن شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع فرآورده‌های نفتی افزود: سفرها کاهش پیدا کرده و حتی در ایام ماه رمضان که پس از افطار شاهد ترافیک در خیابان‌ها بودیم،‌ اما امسال به خاطر کرونا خیابان‌ها خلوت‌تر است.

به گفته رئیسی فرد، هرچند به خاطر فروش پایین در مرحله ورشکستگی قرار داریم اما سلامت جامعه را اولویت خود می‌دانیم.

وی تاکید کرد:‌ هیچ جایگاه تعطیلی نداریم اما شرایط به خاطر کاهش فروش سخت شده است. این موضوع برای جایگاه‌های بین‌شهری به مراتب بدتر است اما بر اساس تعهدات خود همچنان فعال هستند و در بدترین حالت به خاطر کاهش فروش تعداد نازل‌ها را کم کرده‌اند.

رئیسی فرد با ذکر اینکه هیچ همراهی در مورد ارائه تسهیلات و حق بیمه و مالیات برای جایگاه‌ها در نظر گرفته نشده،‌ ادامه داد: با این وجود جایگاه‌داران تمام پروتکل بهداشتی را اجرا می‌کنند و تجهیزات در چند نوبت ضدعفونی می‌شود.

وی گفت: تا کنون آماری در خصوص ابتلای کارگران پمپ‌بنزین‌ها به کرونا اعلام نشده است.

ایرنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar