قیمت بنزین تا پایان تابستان امسال گران نخواهد شد

بروزرسانی در: سه شنبه 25 تیر 98 ساعت 15:28
قیمت بنزین تا پایان تابستان امسال گران نخواهد شد

عضو کمیسیون انرژی اتاق ایران می‌گوید: قیمت بنزین و دیگر حامل‌های انرژی تا پایان تابستان امسال گران نخواهد شد. خبری از افزایش قیمت بنزین نیست و این خبر را شدیداً تکذیب می‌کنم.

اوایل تیر ماه عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی با حضور در یکی از برنامه‌های تلویزیونی به عنوان یکی از اعضای کابینه هیات دولت در خصوص سهمیه‌بندی بنزین اعلام کرد و گفت: «بعید می‌دانم که سهمیه‌بندی بنزین اجرایی شود.»

شک و تردیدها در مورد افزایش قیمت بنزین در حالی از زبان مقامات مسئول شنیده می‌شود که اواخر فروردین ماه هم یکی از رسانه‌های کشور بر اساس شنیده‌های خود در مورد تصمیم شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا در مورد دو نرخی شدن بنزین خبری را منتشر کرد.

حال با توجه به اینکه بیش از سه ماه از ابتدای سال ۹۸ می‌گذرد، آیا ممکن است قیمت بنزین تا پایان تابستان امسال گران شود؟

عضو کمیسیون انرژی اتاق ایران در جواب به این سؤال که آیا ممکن است قیمت بنزین تا پایان تابستان امسال گران شود؟ گفت: قیمت بنزین و دیگر حامل‌های انرژی تا پایان تابستان امسال گران نخواهد شد. خبری از افزایش قیمت بنزین نیست و این خبر را شدیداً تکذیب می‌کنم.

رضا پدیدار افزود: فعلاً دولت تصمیمی برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی ندارد و از این‌رو فعلاً افزایش قیمت بنزین منتفی است.

باید گفت تصمیم افزایش قیمت علاوه بر درآمدزایی، مدیریت مصرف سوخت و کالای قاچاق را به‌همراه دارد. بعضی از مخالفان جدی طرح افزایش نرخ بنزین عقیده دارند با افزایش قیمت ارز هر گونه افزایش در نرخ بنزین، بار تورمی سنگینی بر جامعه تحمیل خواهد کرد که شاید از توان مردم خارج باشد. از طرف دیگر باید عنوان کرد که افزایش نرخ دلار و بالا بودن قیمت حامل‌های انرژی در آن سوی مرزهای ایران، انگیزه را برای قاچاق سوخت زیاد کرده و از این‌رو رعایت و اجرای قانون مبنی بر افزایش سلانه قیمت بنزین می‌تواند از حجم قاچاق بکاهد.

تجارت نیوز

چند نکته در مورد کارت سوخت

حمایت از سیاست دو نرخی شدن قیمت بنزین

دلیلی ندارد که ثروتمندان از یارانه بنزین استفاده کنند

کنترل مصرف بنزین بر عهده کیست؟ مردم یا خودروساز؟

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "قیمت بنزین تا پایان تابستان امسال گران نخواهد شد"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
کیارش
مهمان

ای خدا چرا همش گرون میشه؟ وقتی حساب کتاب نداره چرا یهو ارزون نمیشه ؟؟؟؟؟؟