قیمت بنزین در ایران چند برابر قیمت جهانی است

جمعه 3 شهریور 02 ساعت 12:50
قیمت بنزین در ایران چند برابر قیمت جهانی است

روزنامه جمهور اسلامی با استدلالی جنجالی در مطلبی نوشت: قیمت بنزین در ایران چند برابر قیمت جهانی است و همچنین مردم ایران جلو جلو قیمت بنزین را پرداخت می کنند. 

روزنامه جمهوری اسلامی اثبات کرده که مردم ایران پول بنزین را به همان قیمت جهانی آن پرداخت می‌کنند.

جمهوری اسلامی نوشت: «اگر بنزین را دست بزنیم تمام شئونات مردم به هم می‌ریزد.» این را یک نماینده مجلس می‌گوید. درست هم می‌گوید. حتی شایعات گاه به گاه هم سوهان به روح و روان آحادِ جامعه می‌کشد. مردم می‌گویند، نه «دولا پهنا» که «چند لا پهنا»، قیمت بنزین را روی خودرو پرداخت کرده ایم. قبول ندارید، حساب و کتاب کنید. قیمت بنزین در گران‌ترین کشور جهان - که خود هیچ سهمی از انرژی نفت ندارد - چند است. قیمت خودرویی هم که به مردم می‌فروشید را هم حساب کنید. آن وقت خواهید دید که نه تنها ارزان‌تر با مردم سرزمین نفت خیز ایران حساب نمی‌کنید که اگر بحث طلبکاری باشد، مردم طلبکار می‌مانند.

این گزاره را اگر به رفراندوم هم بگذاریم رای خواهد آورد که خودرو را به قیمت جهانی بخریم و پول بنزین را هم نه با فوب خلیج فارس که با قیمت جهانی بدهیم. وقتی خودرویی را که قیمت صادراتیش فلان است و ما چند برابر آن را می‌پردازیم، یعنی قیمت بنزین همان روز اول حساب شده است. پول بنزین را همان اول و یک جا با ما حساب کرده‌اند. پس نه می‌پذیریم افزایش قیمت را و نه منت کسی را می‌کشیم در گران نشدن بنزین.

جمهوری اسلامی

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

4 دیدگاه ها برای "قیمت بنزین در ایران چند برابر قیمت جهانی است"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
حبیب
مهمان

کاملا درسته و عین حقیقت.

محمدرضا ابراهیمی
مهمان

و بالاخره یکی برای مردم صحبت کرد

مهدی
مهمان

خیلی جالب بود و احمقانه این استدلال

م
مهمان

درسته
وقتی ماشین چند میلیونی را چند میلیارد میخری، همینه؟!