میزان گوگرد موجود در بنزین تهران اعلام شد

دوشنبه 1 مهر 98 ساعت 13:39
میزان گوگرد موجود در بنزین تهران اعلام شد

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران با اعلام اینکه میزان گوگرد موجود در بنزین توزیع ‌شده در جایگاه‌های تهران ۲۴.۹ پی‌پی‌ام است، گفت: سازمان استاندارد نظارتی بر کیفیت گندم کشور ندارد.

وحید مرندی مقدم امروز در جلسه خبری در جواب به سوالی در مورد آخرین شرایط کیفیت بنزین عرضه شده در سطح کشور، اظهار داشت: براساس مصوبه هیئت دولت در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه ۹۶ قرار بود تا پایان تاریخ ۱/۴/ ۹۶ در ۱۵ کلان شهر بنزین با کیفیت یورو ۴ توزیع شود.

وی با اعلام اینکه در اقدام دوم هم قرار بود تا تاریخ اول فرودین ماه ۹۷ میزان توزیع بنزین یورو چهار ۶۰ درصد جمعیت کشور را پوشش دهد، افزود: مطابق برنامه ریزی‌های انجام شده از ۱۴۰۰ صددرصد بنزین توزیع شده در سطح کشور یورو۴ خواهد بود.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران در مورد میزان گوگرد موجود در بنزین استان تهران هم گفت: در سال ۹۳ میزان گوگرد ۵۰ پی پی‌ام اعلام شده که این رقم در سال ۹۴ به ۴۲ پی پی‌ام، سال ۹۵ به ۳۲ ، سال ۹۶ به خاطر اشکلات به وجود آمده در پالایشگاه شازند این رقم به ۶۹ پی پی‌ام رسید ولی خوشبختانه به اقدامات انجام شده و رفع مشکلات پالایشگاه این میزان در سال ۹۷ به ۳۴ پی پی‌ام رسیده است.

 به گفته وی، در سال جاری هم گزارشات تا امروز نشان می‌دهد میزان گوگرد موجود در بنزین توزیع ‌شده در جایگاه‌های تهران ۲۴.۹ پی‌پی‌ام است.البته طبق استانداردهای قبلی میزان گوگرد مجاز در بنزین ۳۰۰ گرم در لیتر تعیین شده بود که در استانداردهای جدید به ۵۰ گرم در لیتر کاهش یافته است.

وی در مورد سؤال‌های دیگر که پرسید شرایط اجرای استانداردهای ۸۵ گانه در محصولات گروه‌های خودروسازی چگونه است و آیا محصولی به خاطر عدم تطابق با استانداردهای جدید از خط تولید خارج خواهد شد یا خیر؟، اظهارداشت: از سال ۹۶ میزان استانداردهای صنعت خودرو به ۸۵ مورد افزایش یافت و قرار شد خودروسازان طی سه مرحله استانداردهای جدید را اجرا کنند. به طوری که تا دی ۹۷ نزدیک به ۶۳ استاندارد توسط خودروسازان اجرایی و آخرین مهلت اجرای استانداردهای ۸۵ گانه ابتدای دی ۹۸ است.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان استاندارد با اعلام اینکه سازمان استاندارد مهلتی را برای خودروسازان تمدید نخواهد کرد، گفت: در مرحله نست و دوم اجرای استانداردهای جدید از تولید بعضی خودروها جلوگیری شد.

مرندی مقدم  در رابطه با ایرادات کیفیت گندم موجود در کشور، افزود: استاندارد گندم اجباری نیست و ما نظارتی بر کیفیت گندم نداریم اما در خصوص کیفیت آرد، استانداردهای تعیین‌شده مدنظر قرار دارند.مسئولیت این موضوع با وزارت جهاد و سازمان غله است و ما تنها روی گندم وارداتی از نظر میزان فلزات سنگین و مایکوتوکسین‌ها نظارت داریم.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان استاندارد اظهار داشت: در بعضی موارد برای این که پول بیشتری از خریدار گندم دریافت شود، این اتفاق افتاده که گندم با سنگ و ناخالصی‌هایی مخلوط شده است.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar