۵ درصد از مردم از کارت سوخت استفاده کردند

چهارشنبه 23 مرداد 98 ساعت 12:05
5 درصد از مردم از کارت سوخت استفاده کردند

از ماه پیش زمزمه‌ها برای اجرای طرح الزام استفاده از کارت سوخت شخصی شروع شد و پیش‌بینی می‌شد که حداقل تا روز موعود (۲۲ مرداد) زیرساخت‌های ابتدایی این طرح برای اجباری شدن آن آماده شود، ولی از روز پیش که این طرح به طور رسمی روع شد، شرایط همانند روال قبل است.

استارت آغاز طرح الزام استفاده از کارت هوشمند سوخت در وضعیتی زده شد که نه تنها کارت سوخت جایگاه‌داران به حد وفور در خدمت مالکان وسایل نقلیه قرار گرفته، بلکه دراکثر جایگاه‌ها هم ردی از اطلاع رسانی در خصوص این طرح  دیده نمی‌شود.

عطاپور نایب  رئیس و عضو هیات مدیره اتحادیه جایگاه‌داران سوخت در این خصوص گفت: وضعیت جایگاه‌ها و سوخت‌رسانی نسبت به قبل تغییری نکرده و کارت سوخت جایگاه‌داران در اختیار مردم است.

تنها پنج‌درصد مردم از کارت سوخت استفاده کردند

وی با ذکر اینکه اگر اشخاص تمایل داشته باشند، می‌توانند از کارت سوخت شخصی خود یا از کارت جایگاه داران مثل قبل استفاده کنند، اظهار کرد: تا کنون استقبال از این طرح زیاد نبوده است؛ به صورتی که می‌توان گفت تنها پنج درصد از مالکان وسیله نقلیه از کارت شخصی خودشان استفاده کرده‌اند.

نایب  رئیس و عضو هیات مدیره اتحادیه جایگاه‌داران سوخت با تاکید به اینکه هنوز این طرح اجباری نشده است، گفت: لازم است اهداف این طرح تا پیش از اجباری شدن آن مورد ارزیابی قرار گیرد؛ چون که اگر این طرح با هدف آگاهی از میزان مصرف سوخت در کشور شروع شده باشد،  می‌توان آمار تولید پالایشگاه‌ها را مورد ارزیابی قرار داد.

بازدید میدانی از چند جایگاه سوخت هم حکایت از عدم اطلاع رسانی و پیشبرد درست طرح دارد چون که در هیچکدام از جایگاه‌ها ردپایی از استارت اجرای این طرح دیده نمی‌شود و بعضاً کارکنان جایگاه‌داران نیز اطلاع چندانی از این طرح نداشتند.

حتی در گفت‌وگو با چند متقاضی سوخت مطلع شدیم که حتی کارکنان جایگاه‌ها سراغی از کارت سوخت افراد نمی‌گیرند و اوضاع کاملاً مانند روال سابق است. این در وضعیتی است که افرادی هم وجود داشتند که هیچ اطلاعی از این طرح نداشتند.

کاهش تعداد و لیتراژ کارت سوخت جایگاه‌داران

فاطمه کاهی، سخنگو شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی با اعلام این خبر گفت: در حال حاضرهم اکنون کارت سوخت جایگاه‌داران در سراسر جایگاه‌های کشور در دسترس است ولی قصد داریم در روزهای آینده میزان لیتراژ کارت سوخت و تعدد کارت سوخت جایگاه‌ها را کاهش دهیم.

وی با ذکر اینکه هم اکنون سقف برداشت از کارت سوخت جایگاه‌داران ۶۰ لیتر در هر نوبت سوخت‌گیری است، تصریح کرد: هم اکنون استفاده از کارت سوخت جایگاه‌داران آزاد است اما در آینده لیتراژ این کارت‌ها کاهش خواهد یافت و به همین خاطر توصیه ما به مالکان وسائل نقلیه تهیه کارت سوخت شخصی است.

سخنگو شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه هنوز شماری از افراد کارت سوخت خود را دریافت نکرده‌اند، گفت: هم اکنون لیتراژ کارت سوخت جایگاه داران همانند سابق است ولی در روزهای آینده کاهش می‌یابد و اکنون این طرح حال بررسی است و در آینده جزییات آن اعلام خواهد شد.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar