نتا جی تی NETA GT بی ام اسپیس در راه ایران

بروزرسانی در: دوشنبه 29 آبان 02 ساعت 11:40
نتا جی تی NETA GT بی ام اسپیس در راه ایران

بی ام اسپیس BM SPACE که قرار است خودروهای اسپرت و با عملکرد بالا را به بازار ایران وارد کند، احتمالا نخستین گام را با واردات خودرو نتا جی تی NETA GT برمی‌دارد تا پس از مدت‌ها شاهد یک خودروی اسپرت و سریع وارداتی در ایران باشیم.

برند نتا NETA یکی از برندهایی است که پس از موج تاسیس استارت‌آپ‌هایی مانند Xpeng، Nio و Li Auto در سال ۲۰۲۰، در کشور چین تاسیس شد و فعالیت خود را بر پایه تولید خودروهای انرژی پاک، آغاز کرد.

نتا فعالیت رسمی خود را با نتا وی NETA V استارت زد و پس از آن یک کراس‌اوور تمام الکتریکی را به بازار معرفی کرد. نتا اس NETA S سومین خودروی برند نتا بود که در سگمنت سدان و با قیمتی کمتر از رقبا، نظرات را به سوی خود جلب کرد.

آنچه در سومین سال تاسیس برند نتا NETA موجب شد تا این خودروساز از یک شرکت نوپا به یک شگفتی در صنعت خودروی چین تبدیل شود، معرفی خودروی اسپرت نتا جی تی NETA GT در نمایشگاه شانگهای بود.

نتا در حال حاضر چهار تیپ خودرو را روی خط تولید دارد که شامل نتا GT 580، نتا GT، نتا GT LITE و نتا GT 660 می‌شود که در بازه قیمتی ۲۴ هزار و ۵۰۰ دلار تا ۳۱ هزار دلار قرار دارند. تفاوت این چهار تیپ نیز به باتری خودرو و توان پیمایش خودرو با یک بار شارژ بازمی‌گردد.

خودروی نتا جی تی GT در صورت استفاده از شارژ سریع در ۳۰ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود و در استفاده با برق خانگی نیز در بازه ۱۱ تا ۱۴ ساعت برای کامل شدن شارژ باتری، زمان نیاز دارد.

براساس تصویری که از تبلیغ برند نتا در مجتمع ایران مال منتشر شده و اندک اطلاعات درج شده می‌دانیم که نتا جی تی NETA GT بی ام اسپیس، شتابی در حدود ۳.۹ ثانیه دارد که با توجه به وزن خودرو، عمکردی بسیار فراتر از خودروهای برقی و در قدوقواره خودروهای سوپراسپرت از خود نشان می‌دهد.

این خودرو که به تازگی فروش آن در بازار جهانی آغاز شده است در دسته خودروهای با عملکرد بالا و پیشرفته چینی قرار می‌گیرد که بهمن موتور با نشان تجاری بی ام اسپیس BM SPACE در پی واردات آن است.

توان پیمایش ۶۰۰ کیلومتر با یکبار شارژ در کنار ۴۵۶ اسب بخار قدرت و گشتاور ۶۲۰ نیوتن متری برخی دیگر از مشخصات فنی رسمی نتا جی تی NETA GT بی ام اسپیس است.

نتا جی تی در دو نسخه RWD و AWD به بازار معرفی شده و مدلی که بی ام اسپیس انتخاب کرده همان نسخه AWD است که عملکردی بالاتر از نسخه RWD ارائه می‌کند.

در خصوص نمای ظاهری نتا جی تی نیز باید بگوییم که این خودرو با ظاهر تهاجمی خود یادآور خودروهای افسانه‌ای لوتوس مانند Elise و Exige است.

منابع خارجی با توجه به رویت نتا جی تی از نزدیک، کابین خودرو را لوکس اما باکیفیت پایین و نسبتا مناسب ارزیابی کرده‌اند. در کابین نتا جی تی خبری از استفاده از چرم ناپا و فیبرکربن نیست و از قطعات طرح فیبرکربن در کابین استفاده شده است که این موضوع هم به مباحث قیمت‌گذاری خودرو بازمی‌گردد.

برخلاف نگاه اقتصادی در کابین نتا جی تی، این خودرو در مباحث مربوط به فناوری بسیار دست و دلبازانه عمل کرده است. کلاستر ۱۰.۲۵ اینچی و مالتی مدیای ۱۷.۶ اینچی که از اسنپ‌دراگون ۸۱۵۵ پشتیبانی می‌کند، برخی از ویژگی‌های نتا جی تی NETA GT است.

یکی از ویژگی‌های جالب نتا جی تی استفاده از نماد تیک تاک در سیستم عامل این خودرو است.

بهمن موتور که با تاسیس برند بی ام کارز BM CARS اقدام به واردات خودروهای هونگچی H5، بستیون T77 و هونگچی E-QM5 کرد، برنامه‌های زیادی برای واردات مدل‌های بیشتر دارد اما با تاسیس نشان بی ام اسپیس BM SPACE سعی در معرفی خودروهای اسپرت و سریع برقی به بازار خودرو دارد. بی ام اسپیس نیز به زودی مانند بی ام کارز، صاحب یک شوروم اختصاصی در ایران مال خواهد شد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar