قرارداد بین تپ سی و شهرداری منعقد شد

دوشنبه 22 مهر 98 ساعت 12:42
قرارداد بین تپ سی و شهرداری منعقد شد

اولین قرارداد شهرداری با یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات هوشمند مسافر منعقد شد و براین اساس فعالیت شرکت «تپ‌سی» در تهران برابر قانون رسمیت یافت.

به دنبال ابلاغ بخشنامه نظارت بر چگونگی فعالیت ارائه‌دهندگان خدمات هوشمند مسافر از طرف وزارت کشور، عصر روز پیش نخستین قرارداد همکاری بین «تپ‌سی» و این معاونت شد و از این‌ پس فعالیت تپ‌سی در پایتخت به‌طور قانونی رسمیت می‌یابد.

محسن پورسیدآقایی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران پس از امضای این قرارداد با اشاره به ابلاغ رسمی بخشنامه نظارت بر فعالیت ارائه‌دهندگان خدمات هوشمند مسافر از طرف وزیران کشور و صنعت، معدن و تجارت اظهارکرد: بر اساس این بخشنامه تاکسی‌های اینترنتی برای اولین بار ضوابط روشنی به لحاظ سن فرسودگی، میزان آلایندگی و ملاحظات ترافیکی خواهند داشت به صورتی که دوره تمدید معاینه فنی برای خودروهای پرتردد، مشابه خودروهای حمل‌ونقل عمومی خواهد بود و الزام رعایت سن فرسودگی هم به‌تدریج و طی چهار سال به وضعیت نظیر تاکسی‌ها خواهد رسید.

به گفته وی علاوه بر شرایط عمومی راننده و خودرو همچون داشتن بیمه‌نامه شخص ثالث معتبر و همخوانی پلاک خودرو با استان محل خدمت، ثبت ‌نام خودروهای پلاک «ت» (تاکسی‌ها) در شرکت‌های حمل‌ونقل اینترنتی هم منوط به رعایت ضوابط اعلامی از طرف سازمان تاکسیرانی شده است.

پورسیدآقایی یادآوری کرد: اجرای این بخشنامه گام مهمی در مسیر ضابطه‌مندی فعالیت تاکسی‌های اینترنتی است.

معاون شهردار تهران همچنین از همه افرادی که در این ۲ سال در دولت و بخش خصوصی برای نتیجه دادن مذاکره در خصوص موضوع قانونمندی تاکسی‌های اینترنتی تلاش کردند، تشکر و ابراز امیدواری کرد که برکت این قانونمندی به همه مردم برسد.

ایرنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar