نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیازمند تسهیلات ۵۰ میلیونی است

دوشنبه 11 شهریور 98 ساعت 12:31
نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیازمند تسهیلات 50 میلیونی است

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی گفت : طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی خیلی کند یا به نوعی می‌توان گفت که متوقف شده است و ادامه روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیازمند ارائه تسهیلات بانکی حداقل ۵۰ میلیون تومانی است.

مرتضی ضامنی افزود: یکی از دلایل کند شدن روند نوسازی ناوگان تکسیرانی افزایش ۱۱۰ برابری قیمت خودرو نسبت به سال پیش است و رانندگان توان مالی برای تهیه خودرو با این قیمت را ندارند.

وی ادامه داد: وقتی خودو ۱۱۰ درصد افزایش قیمت پیدا کرده است، باید حداقل ۵۰ میلیون تسهیلات به رانندگان پرداخت شود. ۵ میلیون تومان هم باید بابت فرسودگی خودرو باشد و ۲۰ میلیون هم توسط راننده تأمین شود تا توانی برای نوسازی ایجاد شود.

ضامنی گفت: ولی اشکال این است که هم اکنون هیچ بانکی تسهیلات ۱۸ درصدی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی نمی‌دهد و تمایل دارند که سود این تسهیلات را حتی به مرز ۲۳ درصد هم برسانند.

وی یادآوری کرد: با تسهیلات ۱۸ درصدی هم رانندگان تاکسی که اقدام به نوسازی خودروهای خود کرده بودند، توان بازپرداخت اقساط را به سختی داشتند و در صورتی که سود تسهیلات به بیش از ۲۳ درصد برسد، به هیچ عنوان رانندگان متقاضی برای نوسازی تاکسی‌ها توان بازپرداخت اقساط را نخواهند داشت.

وی اعلام کرد: اگر بانک یا افرادی شرایط برای پرداخت وام در قالب تسهیلات به ناوگان تاکسیرانی را داشته باشند، استقبال می‌کنیم و لازم است که بانک مرکزی هم در این زمینه ورود کند تا بتوانیم ناوگان تاکسیرانی را نوسازی کنیم.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشوری ادامه داد: یکی از مشکلات موجود در مورد نوسازی ناوگان تاکسیرانی، انباشت شمار زیاد تاکسی‌های فرسوده است به صورتی که هم اکنون ۱۵۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور داریم.

وی افزود: اگر اقدامات لازم برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی انجام نشود، شمار تاکسی‌های فرسوده کشور تا پایان امسال به ۱۹۲ هزار تاکسی می‌رسد و در سال ۱۴۰۰ شمار تاکسی‌های فرسوده به ۲۴۳ هزار دستگاه خواهد رسید که شامل ۷۵ درصد ناوگان موجود خواهد بود.

ضامنی اعلام کرد: ظرفیت تولید خودرو داخلی در بهترین شرایط ۳۰ هزار دستگاه برای خودرو تاکسی است و با توجه به انباشت فرسودگی تاکسی‌ها و با اتکا به این روش تولید داخل کافی و پاسخگو برای نیاز نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیست.

ایرنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar