۱۵ درصد از تاکسی‌ها غیرفعال هستند

چهارشنبه 27 شهریور 98 ساعت 11:20
۱۵ درصد از تاکسی‌ها غیرفعال هستند

هم اکنون ۳۲۰ هزار تاکسی در کشور داریم که ۱۵ درصد آنها غیرفعال هستند یا اینکه فعالیت آن‌ها در سطح مورد انتظار نیست.

مرتضی ضامنی  افزود: پروانه فعالیت راننده تاکسی و خودرو آن‌ها به طور میانگین سالی یک بار مورد بررسی قرار می‌گیرد و تمدید می‌شود.

وی ادامه داد: فعالیت رانندگان تاکسی در خطوط تاکسیرانی و به ویژه در کلان شهرها توسط دوربین‌های ترافیک رصد خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی گفت: نزدیک به سه سال پیش مصوبه در دولت داشتیم که وزارت کشور تاکسی‌های غیرفعال را شناسایی و تعیین تکلیف کند و بر این اساس بود که درصدی از تاکسی‌های غیرفعال به چرخه فعالیت تاکسیرانی بازگشتند.

وی افزود: در سال‌های اخیر تاکسی به افرادی داده شده بود که راننده تاکسی نبودند و در ناوگان حمل و نقل عمومی هم فعالیت نمی‌کردند که یکی از پیشنهادها برای این گونه دارندگان تاکسی که در حوزه حمل و نقل عمومی فعالیت نمی‌کنند، لغو پروانه فعالیت آنهاست که به این ترتیب این گونه تاکسی‌ها به اشخاص دیگر واگذار شود.

ضامنی گفت: ولی ما دراین مورد اختیار نداریم و پیشنهاد شدکه دولت این اختیار را به شهرداری‌ها بدهد که رانندگان غیر فعال شناسایی و پروانه فعالیتشان لغو شود و پلاک خودرو آنها گرفته شود و رنگ خودرو تغییر یابد و خودرو هم شخصی شود و از ناوگان حمل نقل عمومی خارج شوند که متاسفانه در دولت موافقت نشد و این امر نیازمند مصوبه هیات وزیران است.

وی ادامه داد: ولی هم اکنون خوردو های تاکسی غیر فعال که شناسایی شوند به عنوان مثال می‌توان از سهمیه سوخت محروم شوند یا اینکه از رفت و آمد آنها در بعضی از نقاط ممانعت شود و پلیس بتواند آن‌ها را جریمه کند.

باشگاه خبرنگاران جوان

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar