استراتژی تولید اقتصادی سایپا

یکشنبه 1 خرداد 01 ساعت 14:15
استراتژی تولید اقتصادی سایپا

گزارش های بورسی در سامانه کدال نشان دهنده زیان فراوان ناشی از قیمت گذاری دستوری روی عمده خودروهای تولیدی است و تیموری با آگاهی از این مساله استراتژی صحیح تولید اقتصادی را در دستور کار قرار داده است تا با تمرکز روی تولید محصولات با حاشیه زیان کمتر و همچنین گذر تیراژ این خودروها از صد هزار دستگاه در سال؛ تولید اقتصادی محقق شود.

به جرات می توان گفت که این نخستین بار طی چند دهه اخیر است که تصمیمی با توجه به شرایط اقتصادی کشور و در راستای کاهش زیان خودروسازی ز سوی یکی از مدیران عامل سایپا دنبال می شود که دستاورد ماندگار در شرایط تحریم و اقتصادی کنونی را رقم خواهد زد.

صنعت خودروسازی کشور در شرایطی روزگار می گذراند که برخی محصولات تیراژشان از صد هزار دستگاه فراتر نمی رود و همین مساله در کنار زیان ده بودن تولید برخی خودروها با قیمت گذاری دستوری موجب شده تا هر ساله به زیان خودروسازان افزوده شود اما با مطالعه کارشناسی، تمرکز تولید روی یک یا دو محصول با حاشیه سود مناسب می تواند صورت این بازی را به طور کلی تغییر دهد.

کوییک و شاهین از این پس دو محصول اصلی سایپا خواهند بود و رشد تیراژ تولید در سال ۱۴۰۱ به واسطه این دو خودرو محقق خواهد شد.

عملگرایی و تحقق شعار و برنامه هایی که در عمل به دستورد مثبتی برای صنعت خودرو بدل می شود؛ به مراتب جایگه ارزشمندتری از برنامه های شعاری بدون دستاورد دارد و تیموری نشان داده است که در این مسیر بیشتر به دنبال برنامه هایی است که ساختار کلی صنعت خودرو و بخصوص سایپا را اصلاح می کند و روندی واقع گرایانه و مثبت را در پی خواهد داشت.

کشور ما در شرایط ایده آل اقتصاد و روابط بین المللی روزگار نمی گذارند و در این شرایط تصمیماتی نظیر شوآف های تبلیغاتی و تنوع بخشی بی هدف به محصولات نتیجه ای جز استمرار دور باطل زیان نخواهد داشت اما تصمیم بر تولید اقتصادی بدون شک تصمیمی مهندسی با در نظر گرفتن شرایط کشور است که عبور مستقیم محصولات از خطوط تولید و توقف تولید خودورهای دارای کسری قطعه را نیز به همراه خواهد داشت.

سایپا همچنین در راستای نامگذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان سال تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین از سوی رهبر معظم انقلاب و همچنین توسعه فعالیت ها در حوزه محصولات به تازگی تفاهم‌نامه ۳ جانبه ای با سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و وزارت علوم منعقد کرده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar