بورسیه ۱۰۰۰ نفر از متقاضیان ۶ رشته‌ دانشگاهی توسط سایپا

چهارشنبه 25 مرداد 02 ساعت 14:20
بورسیه ۱۰۰۰ نفر از متقاضیان ۶ رشته‌ دانشگاهی توسط سایپا

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: سایپا با همراهی دانشگاه‌های سراسر کشور و هماهنگی که صورت گرفته از سال جاری قصد دارد، یک هزار نفر از متقاضیان رشته‌های مکانیک، برق و الکترونیک، متالوژی، صنایع، کامپیوتر و شیمی که مرتبط با صنعت هستند را بورسیه کند و سال آینده نیز در رشته‌های حسابداری، مالی و مدیریت پذیرش خواهیم داشت.

محمدعلی تیموری، با اعلام این خبر و با بیان اینکه جذب نیروی کارشناس از طریق دانشگاه‌ها در سایپا انجام خواهد شد، افزود: از امسال رشته های مورد نیاز گروه سایپا از طریق دفترچه انتخاب رشته اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه همکاری با دانشگاه شهید بهشتی از مدت‌ها قبل آغاز شده بود، گفت: بر اساس قرارداد منعقد شده با دانشکده مدیریت دانشگاه شهید بهشتی مقرر شد که یکی از شرکت‌های گروه سایپا به صورت آزمایشی انتخاب تا سیستم "مدیریت کارخانه" برای آن طراحی و اجرا شود و در صورت نهایی شدن این پروژه و تبدیل آن به نرم افزار برای سایر شرکت‌های گروه انجام شود.

تیموری افزود: با توجه به‌ مباحث آلایندگی و  تامین سوخت، باید به سمت تولید خودروهای برقی حرکت کنیم،‌ لذا برای تولید خودروهای هیبرید برقی و کامل برقی می‌توان با دانشکده‌های برق و کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی تهران برنامه مشترک تعریف کرد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه گروه سایپا، برنامه واردات سه مدل خودرو برقی را در دستور کار خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: در کنار واردات،‌ مرکز تحقیقات و نوآوری گروه سایپا در حال طراحی و تولید خودرو برقی اقتصادی است؛‌ از اینرو می‌توان در حوزه ساخت قالب‌ها و تولید بدنه، پروژه مشترکی را با دانشگاه شهید بهشتی تعریف کنیم.

با هدف دستیابی به خودکفایی علمی و برقراری ارتباط موثر و فعال بین صنعت و دانشگاه و همچنین با نگاه تجاری‌سازی نتایج پژوهش و رفع نیازهای موجود صنعت و دانشگاه و توسعه زمینه‌های همکاری مشترک و همه جانبه علمی آموزشی و فناوری و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در موسسات فناور دانش بنیان و نوآور، گروه خودروسازی سایپا و دانشگاه شهید بهشتی تهران تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar