رهام (شاهین) با چه مشخصاتی وارد بازار می‌شود؟

بروزرسانی در: پنج شنبه 25 فروردین 01 ساعت 21:26
رهام (شاهین) با چه مشخصاتی وارد بازار می‌شود؟

گروه خودروسازی سایپا برای اولین بار پس از تغییر نام رهام به شاهین مشخصات فنی این خودرو را در وب سایت رسمی این شرکت منتشر کرد. این سدان جدید با برند سایپا با طول ۴.۴ متر اولین تجربه این خودروساز برای ورود به کلاسی مشابه سمند ایران خودرو و یک خودرو خانوادگی است.

شاهین قرار است با موتور M15 توربو که در واقع موتور توربو تیبا، کوییک و ساینا است به بازار عرضه شود. حجم این موتور ۱.۵ لیتر است و حداکثر توان آن به ۱۰۸ اسب بخار می‌رسد. حداکثر گشتاور این مدل هم ۱۶۵ نیوتون متر اعلام شده است. شاهین تا این لحظه بر اساس اعلام سایپا با گیربکس ۵ سرعته دستی به بازار عرضه می‌شود و سیستم‌های ترمز آن در جلو و عقب از نوع دیسکی است. از مهم‌ترین امکانات شاهین می‌توان به دو کیسه هوا، سیسه تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور عقب، دوربین عقب، چراغ روشنایی در روز DAY light، مه شکن‌های عقب و جلو ، چراغ‌های اتوماتیک، نمایشگر ۷ اینچ، سیستم ورود و خروجی بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سانروف، کلیدهای تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان و سیستم‌های کمکی ترمز BAS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و هشدار تعویض دنده GSI اشاره کرد.

اعلام مشخصات فنی جدید شاهین در حالی است که در توضیحات این خودرو در صفحه اختصاصی سایت رسمی سایپا هنوز موتور ۱.۶۵ لیتری مشابه برلیانس و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چشم می‌خورد.

سایپانیوز

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar