ساینا S در بلاروس با امکانات بیشتر !

چهارشنبه 1 شهریور 02 ساعت 16:06
ساینا S در بلاروس با امکانات بیشتر !

نمایندگی سایپا در کشور بلاروس افتتاح شد. طبق تصاویری که از مراسم افتتاحیه این نمایندگی دیده شده است، خودروهایی چون کوییک اتوماتیک، ساینا S و شاهین دنده ای تیپ G مشاهده می شود. اما جالب اینجاست ساینا S را به صورت استاندارد با رینگ آلومینیومی به مشتریان بلاروسی تحویل داده میشود و این در حالی است که مشتریان ایرانی باید برای این خودرو ماه ها انتظار انتظار بکشند تا خودروی خود را با رینگ فولادی و قالپاق تحویل بگیرند!

سایپا در چند سال گذشته عرضه ساینا S را انجام داده و در این بازه زمانی هیچگاه این محصول را با رینگ آلومینیومی عرضه نکرده است. همچنین در چند هفته گذشته شاهد بودیم که غربیلک فرمان بعضی محصولات خانواده پلتفرم X200 از طرح دی-کات به مدل قدیمی تبدیل شده است و مدیرعامل سایپا این اتفاق را امری طبیعی می داند.

در حال حاضر اگر مشتریان ایرانی تقاضای خرید ساینا S را داشته باشند، باید مدت ها در صف انتظار باقی بمانند و احتمالاً پس از مدتی تاخیر، این سدان اقتصادی را با رینگ فولادی و یا کاهش برخی ویژگی ها مانند فرمان دی-کات تحویل بگیرند. اما سایپا برای صادرات ساینا S به بلاروس از همان ابتدا رینگ آلومینیومی ۱۴ اینچی را برای این خودرو در نظر گرفته است. این در حالی است که رینگ آلومینیومی برای ساینا S، کوییک S و… برخی از محصولات سایپا یک آپشن بوده و مشتری باید هزینه بیشتری را پرداخت کند.

با این وجود می بینیم که اگر مشتری در بلاروس ساینا S را انتخاب کند، سایپا به شکلی دیگر با او برخورد می کند و رینگ آلومینیومی را به صورت استاندارد به او ارائه می دهد. البته نکاتی در این بین مطرح است که باید به آن توجه داشت. احتمال دارد تا سایپا برای رعایت برخی اصول رقابتی این اقدام را انجام داده باشد. اما از سوی دیگر باید بگوییم که این شرکت خودروساز، چنین احترامی را برای مشتریان ایرانی در نظر نگرفته است.
 
ساینا S با پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی ۸ سوپاپ به بازار بلاروس رفته است. این خودرو ۸۷ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۲۸ تا ۱۳۰ نیوتن متر در اختیار دارد و جعبه دنده ۵ سرعته دستی توان را به چرخ های جلوی این خودرو می رساند. دو کیسه هوا، نشانگر تعویض دنده GSI، چراغ روشنایی روز، تریم داخلی پارچه، تهویه الکتریکی دستی و… از جمله امکانات این خودرو در بازار بلاروس است. همچنین در نمونه های جدید ساینا S برای بازار کشور مورد نظر، امکانات جدیدی مانند سنسور نور، سامانه پایش فشار باد تایرها و… نیز اضافه می شود. در حال حاضر سری جدید تحویلی های ساینا S به سنسور نور و سامانه پایش فشار بادتایرها مجهز است و گفته می شود که بزودی این خودرو به سامانه کنترل پایداری الکتریکی و سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی هم مجهز خواهد شد.

منبع : آخرین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar