تست و بررسی پورشه ماکان GTS 2022

بروزرسانی در: جمعه 14 آبان 00 ساعت 03:16
تست و بررسی پورشه ماکان GTS 2022

اخیرا پورشه بسیار پرجنب و جوش شده است و خودروهای متنوعی را معرفی و روانه بازار می کند که میتوان به خودروهایی نظیر تایکان اسپورت توریسمو، ۹۱۱ GT3 و کاین توربو GT اشاره کرد که در سال ۲۰۲۱ معرفی شدند و حالا در این مقاله هم به خودروی جدید پورشه یعنی ماکان GTS 2022 می پردازیم در ادامه با Z4Car همراه باشید.

نمای عقب پورشه ماکان 2022

پورشه ماکان GTS 2022 از یک موتور ۲.۹ لیتری V-6 توربوشارژ دوقلو با قدرت ۴۳۴ اسب بخار و گشتاور ۵۴۹ نیوتن متر گشتاور، که ۵۹ اسب بخار و ۳۰ نیوتن متر گشتاور نسبت به نمونه قبلی ماکان GTS افزایش یافته است. همه ماکان ها همچنین دارای گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه و چهار چرخ محرک هستند که GTS را به خودرویی اسپرت و جذاب بدل کرده است. ماکان GTS جدید در مدت ۳.۵ ثانیه ای از صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. پورشه ماکان GTS 2022 سریعتر و قدرتمندتر از قبل است، هندلینگ بهبود یافته و همچنین امکانات داخلی بروز تر شده است.

نمای جلو پورشه ماکان 2022

پورشه ماکان علاوه بر شتابگیری عالی در مسیرهای مستقیم هندلینگ فوق العاده ای دارد و حس میکنید فرمان یک پورشه ۷۱۸ GTS را در دست دارید و به جاده تسلط عالی دارید. انتخاب پکیج اسپرت ۱۲۰۱۰ دلاری GTS مواردی نظیرلانچ کنترل ارائه شده توسط پکیج Sport Chrono، دیفرانسیل عقب با لغزش محدود با کنترل الکترونیکی، صندلی‌های اسپرت تطبیقی ​​۱۸ جهته و نمای ظاهری اسپرت تر را به ارمغان می‌آورد اما حتی Macan معمولی ۲۰۲۲ نیز آپشنها و امکانات زیادی دارد که به هیچ وجه شما را نا امید نمیکند.

نمای داخلی پورشه ماکان 2022

در پورشه ماکان GTS بیشت از آنکه حس کنید سوار یک خودروی شاسی بلند و سنگین هستید بیشتر حس و حال سواری با یک خودروی هاچبک تند و تیز را دارید! سیستم تعلیق تطبیقی ​​و فنرهای بادی آن اکنون ۱۰ درصد در جلو و ۱۵ درصد در عقب محکم تر شده اند. خودروی آزمایشی ما که دارای لاستیک‌های تابستانی ۲۱ اینچی پیرلی P Zero Corsa PZC4 (بخشی از بسته GTS Sport) می باشد، دارای چسبندگی قوی ۰.۹۸ گرمی و توقف ۴۵ متری از سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعتی می باشد. اگرچه عملکرد ترمزگیری بعد از شتابگیری ها و ترمزهای پی در پی هرگز کاهش نیافت، اما ترمزهای کربن سرامیکی در خودروی آزمایشی ۱۹۶۴ کیلوگرمی ما به سرعت بیش از آنچه ما می‌خواستیم داغ شدند و باعث شدند که پدال ترمز پس از چند دور کمی نرم شود و احساس متفاوتی داشته باشد!

حالت های رانندگی GTS به صورت قابل توجهی با یکدیگر تفاوت دارد پورشه ماکان GTS 2022 با دو نوع حالت رانندگی اسپرت و اسپورت پلاس قابل انتخاب می باشد که حالت اسپرت پلاس عملکرد پیشرانه را تا حد زیادی بهبود می بخشد و شتابگیری را بهتر میکند ولی در عین حال دست اندازهای جاده ای کمی بیشتر به کابین منتقل میشود اما در حالت اسپرت و در جاده‌های ناهموار سیستم تعلیق بسیار بهتر عمل میکند و نرم تر میشود.

وقتی نمونه اولیه پورشه Macan GTS 2022 را سوار شدیم، متوجه شدیم که به‌روزرسانی‌های بیرونی و داخلی آن نسبتاً ناچیز هستند و این موضوع در مورد نسخه تولیدی نیز صدق می کند اما تعداد انگشت شماری از اصلاحات و تغییراتی که انجام شده ماکان را جذاب کرده است. در کابین، پنل ابزار دیجیتال و کنترل‌های کنسول مرکزی حساس وجود دارد و به روزرسانی های دیگری در GTS 2022 انجام شده است که شامل فرمان اسپرت GT ، به‌علاوه صندلی‌های اسپرت با تزئینات آلکانترا.

سه رنگ خاص مخصوص بسته GTS Sport (سبز پایتون، جنتیان آبی متالیک، و پاپایا متالیک) تضمین می‌کند که از جلوی هر کسی در خیابان عبور کنید حداقل یکبار سرش را برگرداند و محو خودروی شما شود. ماکان GTS مانند بقیه سری های ماکان از فناوری و به روز رسانی های سرگرمی مانند صفحه نمایش لمسی ۱۰.۹ اینچی و اتصال استاندارد Apple CarPlay بی سیم و همچنین ارتقاء سیستم های صوتی Bose و Burmester بهره می برد. جای تعجب نیست که به‌روزرسانی‌های GTS منجر به افزایش قیمت میشود و قیمت پایه این خودرو به ۸۱۲۵۰ دلار میرسد که حدود ۷۸۰۰ دلار بیشتر از نسخه سال گذشته است . ماکان GTS 2022 با پکیج GTS Sport، نمونه ای که ما در حال تست آن هستیم قیمتی ۱۰۴۴۱۰ دلاری دارد.

حال و هوای پشت Macan GTS 2022 در مقایسه با رقبای اصلی آن یعنی BMW X3 M و مرسدس-AMG GLC63  شاید بتوان گفت قابل مقایسه نیست و سبک و سیاق پورشه نسبتا متفاوت از دو خودروی مذکور است و هندلینگ فوق العاده ای دارد وبه طور خلاصه GTS جدید بهترین ماکان است !

گالری تصاویر ماکان GTS 2022

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "تست و بررسی پورشه ماکان GTS 2022"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
میلاد
مهمان

بنز gle یه چیز دیگست