شاسی ‌بلند آفرودی سایپا را بیشتر بشناسید + تصاویر

پنج شنبه 10 مهر 99 ساعت 13:08
شاسی ‌بلند آفرودی سایپا را بیشتر بشناسید + تصاویر

نام شاسی‌بلند جدید بازار کشورمان، لندفورت (Landfort) است و سازنده‌اش، شرکتی به‌نام گوانگ ‌دونگ فودای (Guangdong Foday Automobile) بوده که به اختصار به آن «فودای» هم می‌گویند. احتمالا نام فودای برای‌تان آشنا نیست اما اگر بگوییم که فودای، همان سازنده وانت پادرا است احتمالا حس غریبی‌تان کمتر می‌شود!

برای بازار کشورمان، زامیاد نام جدیدی برای این خودرو برگزیده است؛ طبق تصاویر منتشر شده از کاتالوگ‌های زامیاد، قرار است این چینی با نام زامیاد تیوان (Tivan) در ایران فروخته شود. پس ماهم از این به بعد، آنرا تیوان می‌نامیم.

مشخصات فنی زامیاد تیوان

شروع تست‌های خیابانی تیوان از سال ۲۰۱۲ بود و نهایتا نسخه تولید نهایی‌اش در سال ۲۰۱۴ ولی به‌عنوان مدل ۲۰۱۵ به بازار چین آمد.

تیوان در کنار موتور ۱.۹ لیتری توربو دیزلی‌اش، تنها دو موتور بنزینی دارد که هردوی آن‌ها تحت لیسانس میتسوبیشی هستند. موتور ضعیف‌تر، از نوع تنفس طبیعی بوده و با حجم ۲.۴ لیتر، توانایی تولید ۱۳۴ اسب ‌بخار به همراه ۲۰۰ نیوتن‌متر را دارد.

اما موتور قوی‌تر هم، که آن به کشورمان می‌آید، از نوع ۲.۰ لیتری توربوست. سیستم محرک تیوان بصورت استاندارد، تک دیفرانسیل است اما خوشبختانه زامیاد می‌خواهد هم نسخه تک دیفرانسیل (۲WD) و هم نسخه تمام چرخ محرک (AWD) آنرا در ایران مونتاژ کند.

در بازار چین، زامیاد تیوان هم در نسخه ۵ نفره و هم در نسخه ۷ نفره قابل سفارش است و جالب‌تر اینکه چه مدل تک‌دیفرانسیل (۲WD) و چه مدل تمام چرخ محرکش (AWD)، هردو به‌صورت استاندارد با جعبه‌دنده دستی تحویل مشتریانش می‌شود. پس از همین حالا می‌توان حدس که نسخه مونتاژی زامیاد هم هم در مدل دنده ای و در مدل اتوماتیک، فروخته می‌شود.

از همین موضوع می‌توان فهمید که زامیاد تیوان، علی رغم چهره جذابش، رقیب پرآپشنی برای برندهایی همچون چری، جک و بی‌وای‌دی نیست و حتی اگر به لیست تجهیزات گران‌ترین تیپش نگاه کنید، چیزهایی مانند فرمان برقی، تهویه اتومات و سنسورهای جلو را نخواهید دید.

سایر ویژگی‌های زامیاد تیوان عبارتند از:

سانروف برقی

فرمان هیدرولیک

چهار کیسه هوا

ترمزهای ABS با EBD

مه‌شکن‌های جلو و عقب

چراغ‌های هالوژنی جلو

آینه‌های تاشو برقی با گرمکن

رینگ ۱۷ اینچی با تایرهای ۲۴۵/۷۰

صندلی ۴ حالته دستی سرنشین جلو

صندلی ۶ حالته دستی راننده (برقی سفارشی)

دیفرانسیل لغزش محدود در عقب (سفارشی دو دیف)

سیستم صوتی با ۸ اسپیکر

سی‌دی پلیر / بلوتوث

نمایشگر ۸ اینچی لمسی

دوربین عقب / نویگیشن

بیشتر بخوانید :

تصویر شاسی بلند آفرودی سایپا منتشر شد

باما

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "شاسی ‌بلند آفرودی سایپا را بیشتر بشناسید + تصاویر"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
حسن
مهمان

پایین بودن متریال داخل داد میزنه

حسین
مهمان

دقیقا عین برلیانس اچ ۲۲۰ به نظر میرسه