صادرات خودرو به آلمان و عراق

دوشنبه 30 فروردین 00 ساعت 14:01
صادرات خودرو به آلمان و عراق

چند روزی است که در فضای مجازی ویدیویی از خودرو ساینا در آلمان منتشر شد که بازخورد زیادی داشت. این خودرو که چند سالی است در کشور ساخته می شود انگار اکنون پا به کشورهای دیگر گذاشته و گشت و گذاری در کشورهای دیگر دارد.

حضور خودروی ایرانی ساینا در چند کشور، تعجب زیادی را برانگیخته است. ساینا محصول خودروسازی سایپا است که در ایران جزو یکی از ارزان‌ترین گزینه‌های موجود در بازار محسوب می‌شود و تمام اقشار از آن استفاده می کنند اما حضور این خودرو در آلمان اتفاق عجیبی به نظر می‌رسد. عجیب از این نظر که آلمان یکی از کشورهای سازنده معروف خودرو به شمار می رود و برندهای خاص خودرویی در آن حضور دارند و به تبع مردم آن کشور، بیشتر خودروهای ساخت کشور خود را سوار می شوند.

می توان گفت صادرات یکی از مقوله‌های بسیار مهمی است که خودروسازان باید آن را دنبال کنند، اما سوالی که اکنون به وجود می آید با توجه به اینکه اولویت خودروسازان باید تامین نیاز داخلی باشد، چرا خودرو را صادر کنند؟

تست تصادف ساینا در آلمان!

یک منبع آگاه در مورد ماجرای ویدیوی ساینا در آلمان گفت: خودروهای داخلی برای گذراندن تست های فنی به کشورهای دیگر فرستاده می شوند که این خودرو نیز برای تست به این کشور ارسال شده بود.

او بیان کرد: به دلیل وجود آزمایشگاه های مختلف در برخی از کشورها، بعضی از خودروها به دیگر کشورها ارسال می شوند، به طور مثال شاهین به اسپانیا برای تست ارسال شد.

صادرات کوئیک به آفریقا

قابل ذکر است ، چندی پیش هم این چنین موضوعی به وجود آمده و خبری از دیگر محصول سایپا در فضای مجازی منتشر شد که این گروه خودروسازی کوئیک را به آفریقا صادر می کند، به دنبال این موضوع علی کریمی سرپرست معاونت صادرات گروه سایپا واکنش به خبر صادرات کوییک به آفریقا نشان داد.

او گفت: این گروه خودروسازی هنوز هیچ محصولی به آفریقا صادر نکرده، اما یک شرکت در آفریقای جنوبی که مذاکراتی برای صادرات محصولات سایپا با آن صورت گرفته در حال بررسی و مناسب سازی خودرو کوییک برای عرضه در بازار آفریقای جنوبی است.

کریمی، درباره فیلم و عکسی که در فضای مجازی منتشر شده و در آن گروه سایپا مورد هجمه قرار گرفته است، توضیح داد: جدیدا فیلم و عکس‌هایی از یک خودرو کوییک در برخی سایت‌ها و فضای مجازی منتشر شده که فرمان آن سمت راست، اما دکمه‌های کنترل آینه و بالابر شیشه‌ها، سمت چپ است.

او ادامه داد: در این خصوص ابتدا باید تاکید کنم که سایپا هیچ خودرویی به کشور‌های آفریقایی صادر نکرده و انتشار تغییرات کارگاهی توسط شرکت آفریقایی به نام سایپا، کذب و یک بداخلاقی رسانه‌ای است.

او با بیان اینکه قرارگیری فرمان خودرو در سمت راست توسط مهندسان شرکت مورزا و به صورت کارگاهی صورت گرفته، افزود: اقدامات این شرکت تنها در مرحله تحقیقاتی است و با تجاری‌سازی فاصله زیادی دارد و اگر قرار باشد تغییراتی روی خودروی کوییک صورت گیرد، سایپا باید آن را تائید کند تا این خودرو بر اساس استاندارد‌های موجود در آفریقای جنوبی عرضه شود.

حال جدیدترین خبرها حاکی از آن است که این خودروسازی، دیگر محصولاتش را به دیگر کشورها صادر می کنند، برای نمونه ساینا در عراق و تیبا در لبنان حضور دارد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar