ادامه ریزش قیمت خودرو و رکود شدید در بازار

چهارشنبه 7 آبان 99 ساعت 13:05
ادامه ریزش قیمت خودرو و رکود شدید در بازار

هر تصمیمی که در شرایط کنونی بازار خودرو از طرف وزارت صمت اتخاذ شود به طور قطع به نفع بازار و مصرف کننده واقعی خواهد بود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران، با اعلام این مطلب از ادامه ریزش قیمت خودرو و رکود شدید در بازار معاملات خبر داد و گفت: با آغاز ریزش در بازار ارز و افت قیمت خودرو در بازار، فروشندگان در بازار خودرو به صف شدند این در حالی است که به خاطر نبود خریدار معاملات در بازار خودرو به صفر رسیده است.

سعید موتمنی اظهار داشت: بر اساس آخرین بررسی ها از بازار خودرو، از روز پیش روند ریزش قیمت خودرو در بازار بیش از روزهای قبل بود به صورتی که پیش بینی می شود قیمت پراید با افت چند روز گذشته به کانال ۱۰۰ میلیون وارد شود.

به گفته وی در صورت ادامه روند نزولی نرخ دلار، در روزهای آینده شاهد افت بیشتر قیمت خودرو خواهیم بود.

ریزش قیمت خودرو میزان معاملات را به صفر رساند

وی در همین حال به ارتباط تنگاتنگ قیمت خودرو با نوسانات بازار ارز اشاره و تصریح کرد: رشد عجیب نرخ دلار و قفل شدن بازار خودرو در یکی دو گذشته نشان داد که تحولات بازار ارز تا چه میزان بر بازار خودرو تاثیر گذار است به صورتی که با قیمت‌های فعلی هم هیچ خریداری برای خودرو وجود ندارد و تعداد معاملات در بازار به نقطه صفر رسیده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تاکید کرد: چنانچه در این بازار آشفته خریداری هم پیدا شود اغلب افراد ناشی و نا آشنا به بازار هستند که با وجود نوسانات بازار ارز و شیب قیمت ها دست به چنین ریسکی می زنند.

موتمنی همچنین رشد بیش از حد و غیر واقعی قیمت ها را عاملی در تشدید رکود در بازار معاملات خودرو دانست و گفت: در جریان روند صعودی قیمت خودرو در ماه های گذشته و و امروز که بازار با شیب نزولی قیمت مواجه است آنچه که مانع مراجعه خریداران به بازار و رکود شدید بر بازار معاملات خودرو است کاهش توان مالی مصرف کنندگان است چنانچه با تدوام شرایط اقتصادی و نرخ تورم موجود هر روز قفل سنگین تری بر معاملات بازار خودرو زده می شود.

وی در ادامه با اشاره به پیشنهادات اخیر وزارت صمت در خصوص نحوه قیمت گذاری خودرو و جلوگیری از حضور دلالان در بازار گفت: هر تصمیمی که در شرایط کنونی بازار خودرو از سوی وزارت صمت اتخاذ شود به طور قطع به نفع بازار و مصرف کننده واقعی خواهد بود.

وی با توجه به موافقت شورای رقابت با افزایش سه ماهه قیمت خودرو و مجوز این افزایش در پاییز تصریح کرد: با وجود نرخ تورم موجود، بررسی و افزایش قیمت تمام شده خودروها هر سه ماه یکبار منطقی است.

موتمنی در پایان با اشاره به توقف معاملات و نبود قیمت دقیق خودرو در بازار گفت: طی روزهای اخیر قیمت بسیاری از خودروها براساس آنچه که تا پیش از این بر روی کاغذ اعلام می گردید افت زیادی داشته است بر این اساس پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با افت ۳۰ میلیونی به ۲۲۰ میلیون رسیده است همچنین پژو ۴۰۵ و سمند هم با افت حدود ۲۰ میلیونی با نرخ ۲۱۰ میلیون در بازار عرضه می شود در حالی که خریداری ندارد و از محصولات سایپا هم پراید ۱۳۱ نیز که در روزهای اخیر با ریزش زیادی رو به رو شده در روزگذشته به کانال ۱۰۰ میلیون وارد شد اما کماکان با این قیمت نیز مشتری در بازار وجود ندارد.

پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar