بازار خودرو در انتظار قیمت‌های جدید

چهارشنبه 24 اردیبهشت 99 ساعت 14:48
بازار خودرو در انتظار قیمت‌های جدید

هنوز قیمت جدید خودروهای داخلی رسماً به گروه‌های خودروساز ابلاغ نشده اما تا همین جا هم دلالانی که برای سودهای میلیونی خودرو احتکار کرده بودند، امروز مجبور به فروش خودرو با قیمت پایین‌تر هستند.

پس از چانه زنی بسیار در نهایت  قیمت‌های جدید خودرو مصوب شد و محصولات ایران خودرو در کارخانه فقط مجوز افزایش ۱۰ درصدی و محصولات سایپا هم مجوز رشد ۲۳ درصدی قیمت را کسب کردند. در این بین  سود فروش خودرو در بازار هم ۱۰ درصد در نظر گرفته شد.

اعلام این ارقام موجب شد بازار خرید و فروش خودرو که طی یک ماه گذشته رکوردهای گوناگونی را در افزایش قیمت‌ها تجربه کرده بود با کاهش قیمت و حتی توقف معاملات مواجه شود.

هم اکنون دو روز از تصویب قیمت‌های جدید می‌گذرد و خودرو همچنان روند کاهشی قیمت را تجربه می‌کند. به عقیده فعالان بازار طی روزهای گذشته خودروهای داخلی با کاهش ۳۰ میلیون تومان و خودروهای مونتاژی با کاهش ۸۰ میلیون تومانی قیمت مواجه شده است .

البته هنوز قیمت خودروهای داخلی رسماً به گروه‌های خودروساز ابلاغ نشده تا بازار با قیمت‌های با ثبات رو به رو شود ولی دلالانی که برای سودهای میلیونی خودرو احتکار کرده بودند امروز مجبور به فروش خودرو آنهم با قیمت پایین هستند.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar