برخورد قوه قضائیه تأثیر مثبتی بر بازار خودرو گذاشته است

بروزرسانی در: یکشنبه 3 شهریور 98 ساعت 11:16
برخورد قوه قضائیه تأثیر مثبتی بر بازار خودرو گذاشته است

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در خصوص روند قیمت‌ها گفت: با توجه به تغییر و تحولاتی که بتازگی رخ داده، شاهد روند مثبت بر قیمت خودرو در این هفته خواهیم بود.

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در مورد وضعیت قیمت خودرو در بازار اظهار کرد: نوسان قیمتی چه برای خودروهای وارداتی و چه داخلی‌ها وجود نداشته است. در هفته‌های پیش شیب پایین آمدن قیمت خودروهای وارداتی کند بوده ولی به صورت کلی ثبات در این زمینه وجود دارد. می‌توان گفت سیر نزولی در خصوص قیمت این خودروها وجود دارد و افزایش قیمت نداریم. لازم به ذکر است که قیمت محصولات سایپا هم تغییری نداشته و مدیریت در این زمینه انجام گرفته است.اختلاف قیمت کارخانه و بازار کم شود

وی ادامه داد: اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین قیمت پراید ۱۳۱ حال حاضر با همین زمان مشابه در سال اخیر داشته باشیم قیمت این خودرو در بازار ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود ولی امروز ۴۴ میلیون تومان است. اختلاف قیمتی که بین کارخانه و بازار وجود دارد با این شرایط به نزدیک به ۷ میلیون تومان می‌رسد. شرکت‌ها باید قیمت پایه را کاهش دهند و این قضیه باید از ریشه حل شود. افزایش قیمت به خاطر فرمول ۵ درصد کمتر از حاشیه بازار بود که اختلاف کارخانه و بازار را کم می‌کرد. قرار بود که نرخ پایه به مرور کاهش یابد تا قیمت کف بازار و کارخانه کاهش پیدا کند ولی چنین اتفاقی رخ نداد.

قیمت خودرو صد‌در‌صد کاهش می‌یابد

موتمنی در پایان اشاره کرد: با تغییر و تحولاتی که بتازگی در گروه‌های خودروسازی رخ داده امیدواریم مدیران سعی کنند اختلاف کارخانه و بازار را به کمترین میزان خود برسانند. در صورتی که قیمت‌ها را بررسی کنیم نابه‌سامانی بازار به خاطر سیاست‌های سلیقه‌ای بوده است. این نکته را باید گفت که بازداشت‌های اخیر مسئولان خودروسازی و برخورد قوه قضائیه تأثیر مثبتی بر بازار گذاشته است. این هفته تأثیر اتفاقات خودرویی که در هفته پیش رخ داد خود را نشان می‌دهد. در هر صورت افرادی خودروها را در بازار تحویل و توزیع می‌کردند که دیگر خبری از اینگونه موارد نیست. با این حرکات مثبتی که بتازگی رخ داده صددرصد کاهش قیمت را خواهیم داشت.

گسترش نیوز

آزاد شدن دو نماینده بازداشت شده!

جزئیات بازداشت ۲ نماینده مجلس به خاطر اخلال در بازار خودرو

اطلاعات تمامی فرآیند فروش را در اختیار قوه قضاییه قرار می‌دهیم

آیا موج بازداشت‌های اخیر در پرونده خودرو، بساط رانت را جمع می‌کند؟

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar