بررسی افزایش قیمت یک ماهه خودروها

دوشنبه 14 بهمن 98 ساعت 12:04
بررسی افزایش قیمت یک ماهه خودروها

محصولات خانواده پژو و پراید را به نوعی می‌توان پرفروش‌ترین محصولات داخلی در بازار ایران دانست که همگان نگاه ویژه‌ای به قیمت آن‌ها دارند.

مدتی است که تلاطم در بازار خودرو بیش از پیش شده و قیمت‌ها به ویژه در خصوص محصولات تولید داخل نوسان زیادی پیدا کرده است. در این بین تولید پژو ۴۰۵ و پراید هم قرار است در آینده قطع شود که همین قضیه هم تاثیرات خود را بر بازار و قیمت‌ها خواهد گذاشت. از طرفی دیگر در حال نزدیک شدن به ماه پایانی سال و شب عید هستیم، همه این موارد دست به دست هم داده تا اوضاع بازار خودرو کمی آشفته شود. اما برای این که بیشتر در وضعیت بازار خودرو و قیمت‌ها دقیق شویم قصد داریم بررسی کوتاهی از وضعیت قیمت خانواده پژو و پراید در یک ماه گذشته یعنی از ۱۴ ماه دی تا به امروز داشته باشیم. علت انتخاب خانواده پژو و پراید هم این است که به نوعی هر دو خودروساز را شامل می‌شود ضمن این که بخش عمده‌ای از بازار خودروهای داخلی را تشکیل می‌دهند.

پژو ۲۰۶

میزان افزایش قیمت تیپ دو : ۳ میلیون تومان

میزان افزایش قیمت تیپ پنج: ۵  میلیون تومان

میزان افزایش قیمت مدل صندوقدار: ۶ میلیون تومان

ابتدا قصد داریم از پژو ۲۰۶ آغاز کنیم که همچنان جزو یکی از گزینه‌های پرطرفدار در بین محصولات داخلی محسوب می‌شود. خودرویی که حتی با وجود کم و کاستی‌ها خیلی از خریداران آن را به دیگر مدل‌های داخلی ترجیح می‌دهند. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و تیپ ۲ به ترتیب در اواسط دی‌ماه قیمت‌های ۱۱۵ و ۹۳ میلیون تومانی در بازار داشتند. این قیمت‌ها با روند افزایشی رشد کرد تا در هشتم بهمن به ۱۱۸ و ۹۴ میلیون تومان رسید. هم اکنون هم قیمت این دو نسخه از ۲۰۶ به ترتیب ۱۲۰ و ۹۶ میلیون تومان شده است. یکی دیگر از نسخه‌ها هم مدل صندوقدار است که طی یک ماه  از ۱۱۴.۵ به ۱۲۰.۵ میلیون تومان رسید.

پژو ۴۰۵

میزان افزایش قیمت: ۳ میلیون تومان

مدت زمان بسیار زیادی از تولید پژو ۴۰۵ در ایران می‌گذرد ولی با این وجود این خودرو به عنوان یک گزینه نسبتاً ارزان ‌قیمت بسیاری را به سمت خرید آن می‌کشاند. حال مسئله توقف تولید آن هم مطرح شده است و باید دید که پس از این قضیه چه بر سر قیمت آن خواهد آمد. با تمامی این تفاسیر پژو ۴۰۵ در تاریخ ۱۴ دی ‌ماه قیمتی در حدود ۹۴ میلیون تومان در بازار داشت. پنج روز بعد این قیمت به ۹۶.۵ میلیون تومان رسید و روند خود را به طور صعودی ادامه داد تا به امروز که قیمت آن ۹۷ میلیون تومان شده است.

پژو ۲۰۷ اتوماتیک

میزان افزایش قیمت: ۵ میلیون تومان

اگر در بین خودروهای تولید داخل به دنبال مدل مجهز به گیربکس اتوماتیک باشید ۲۰۷ یکی از این گزینه‌هاست. با توجه به این که خواهان این خودرو نسبتاً زیاد است قیمت آن هم دستخوش تغییر و تحولات فراوانی از ابتدای تولید تاکنون در بازار شده است. این خودرو در میانه ماه دی نزدیک به ۱۷۸ میلیون تومان قیمت داشت. قیمت ۲۰۷ اتوماتیک تا ۲۵ دی به ۱۸۲ میلیون هم رسید و روز بعد یک میلیون تومان افت کرد. اما هم اکنون با توجه به این که اکثر خودروهای داخلی روند رو به رشد را در پیش گرفته‌اند و ۲۰۷ هم از این قاعده مستثنی نیست قیمت آن به ۱۸۳ میلیون تومان رسیده است.

پژو ۲۰۰۸

میزان افزایش قیمت: ۱۰ میلیون تومان

پژو ۲۰۰۸ به نوعی گل سرسبد محصولات ایران‌خودرو محسوب می‌شود که طبق آمار همچنان هم تولید آن ادامه دارد. این شاسی بلند قیمت ۳۸۰ میلیون تومانی را در ماه دی تجربه کرد اما این رقم ثابت نماند. خودروهای مونتاژ هم تحت تأثیر نمونه‌های داخلی با افزایش قیمت رو به رو شدند. شرایط به طوری پیش رفت که در حال حاضر پژو ۲۰۰۸ در بازار با قیمت ۳۹۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد و طی تنها یک ماه ۱۰ میلیون تومان گران شده است!

پراید

میزان افزایش قیمت مدل ۱۱۱: ۵.۵ میلیون تومان

میزان افزایش قیمت مدل ۱۳۲: ۴ میلیون تومان

پراید هم مثل پژو ۴۰۵ خودرویی است که دیگر به روزهای آخر عمر خود نزدیک شده و کم کم بار خود را از بازار کشور خواهد بست. همین قضیه تاثیراتی روی نرخ این خودرو و نزدیک‌ترین جایگزین آن یعنی تیبا داشته است. پراید ۱۱۱ و ۱۳۱ به ترتیب در اواسط دی‌ماه قیمت ۵۴ و ۵۰ میلیون تومانی داشتند. حال قیمت این خودروها به ۵۹.۵ و ۵۴ میلیون تومان رسیده است. باید منتظر ماند و دید که پس از توقف تولید و در کوتاه‌مدت چه بر سر قیمت این خودرو خواهد آمد.

گسترش نیوز

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar