برگزاری نشست ویژه بررسی قیمت خودرو توسط شورای رقابت

سه شنبه 7 خرداد 98 ساعت 14:03
برگزاری نشست ویژه بررسی قیمت خودرو توسط شورای رقابت

رئیس شورای رقابت با ذکر اینکه هم اکنون بازار خودرو آشفته بوده و از حالت تعادل خارج شده است، گفت: به همین منظور درصددیم در نخستین نشست خود در هفته آینده با برگزاری کمیته‌ای این موضوع را به طور جدی در دستور کار خود قرار دهیم.

رضا شیوا، با اشاره به نامه اخیر سازمان بازرسی کل کشور به جهانگیری مبنی بر لغو مصوبه ستاد تنظیم بازار و بازگشت شورای رقابت به عرصه قیمت‌گذاری خودرو، اظهارداشت: این نامه در پاسخ به شکایت شورای رقابت در خصوص برداشت نادرست از ماده ۳ مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا اعلام شده است. چون که وزیر وقت صنعت برداشت نادرستی از ماده ۳ مصوبه این شورا داشت و همین عمل عاملی شد تا دستورالعمل قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت تعیین نشود.

وی با اعلام اینکه در شکایت ارسالی خود به بازرسی کل کشور دو نکته را مطرح کردیم، افزود: نخست در خصوص ماده ۳ مصوبه شورای عالی اقتصادی کشور نکاتی را اعلام و عنوان کردیم براساس ماده ۵۸ قانون اصل ۴۴ شورای رقابت باید بازارهای انحصاری ورود پیدا کرده و دستورالعمل قیمت‌گذاری آنها را تعیین کند.

رئیس شورای رقابت در ادامه صحبت‌های خود با ذگر اینکه هم اکنون بازار خودرو آشفته بوده و از حالت تعادل خارج شده است، تصریح کرد: باید دلایل این موضوع به طور جدی مورد بررسی قرار گیرد. البته ما از یک طرف مشکلات تولید و از سوی دیگر با تقاضای کاذب در بازار مواجه هستیم که رفع این مشکلات یک مطالعه عمیق را می‌طلبد. به همین منظور شورای رقابت درصدد است در نخستین نشست خود در دوشنبه آینده با برگزاری کمیته‌ای این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.

شیوا تصریح کرد: البته ما نامه‌های دیگری هم به مراجع گوناگون ارسال کرده بودیم و هم اکنون تنها پاسخ بازرسی کل کشور مطرح شده است. البته شورای رقابت معطل پاسخ نامه‌ها نمی‌نشیند و با تشکیل کارگروه موضوع قیمت خود را بررسی خواهد کرد.

به عقیده وی باید اول عرضه خودرو به بازار افزایش و سپس تقاضای کاذب در بازار برطرف شود.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar