به زودی شاهد ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو خواهیم بود

بروزرسانی در: چهارشنبه 19 تیر 98 ساعت 16:39
به زودی شاهد ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو خواهیم بود

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران گفت: با عرضه خودروهای ناقص موجود در کف کارخانه‌های خودروسازی شاهد شکسته شدن و ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو خواهیم بود.

سعید موتمنی اظهار کرد: آن طور که مسؤولان وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده‌اند نزدیک به ۱۹۰ هزار دستگاه خودروی ناقص در کارخانه‌های خودروسازی بوده که این خودروها به تدریج تکمیل شده و راهی بازار می‌شود.

وی ادامه داد: با عرضه این حجم از خودرو و ورود حداقل ۲۰ هزار دستگاه آن به بازار، قیمت‌ها ریزش خواهد کرد. به طور مثال قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که هفته گذشته ۱۰۳ میلیون تومان بود؛ حال به ۹۷ میلیون تومان رسیده، پس در عرض یک هفته نزدیک به شش میلیون تومان کاهش قیمت داشته است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران ادامه داد: با عرضه خودروهای ناقص قیمت‌ها در بازار شکسته خواهد شد. هم اکنون میزان خرید و فروش در بازار کم شده و خریدار بسیار کم است؛ لذا هرچه عرضه خودرو به این بازار بیشتر شود، بازار اشباع شده و قیمت‌ها شکسته خواهد شد.

وی تصریح کرد: اکنون تنها خریداران واقعی در بازار هستند که به خاطر نیاز مبرم و فوری به خودرو، خرید انجام می‌دهند. این در حالی است که در مقابل فروشنده در بازار بسیار زیاد شده است. دلالان هم که اشتباهاً وارد این بازار شده بودند در حال خروج از این بازار هستند.

موتمنی تاکید کرد: هم اکنون دیگر دلیلی برای افزایش قیمت خودرو وجود ندارد که بخواهد شیب قیمت خودرو را دوباره صعودی کند؛ در هر صورت مصرف‌کننده‌ای که نیاز فوری نداشته باشد، خرید نکرده و منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها است.

ایسنا

تولید خودروی ایرانی در سوریه با نام تجاری شام

مردم در انتظار واقعی شدن قیمت خودرو هستند

هجوم سرمایه‌های راکد تنها شعله گرمابخش بازار خودرو

آیا خودروهای ناقص با رعایت استانداردها تکمیل خواهند شد؟

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar