خریداران خودرو با قیمت بالا منتظر زیان باشند

بروزرسانی در: جمعه 27 اردیبهشت 98 ساعت 18:09
خریداران خودرو با قیمت بالا منتظر زیان باشند

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه داران گفت: کسانی که با قیمت‌های بالا در یک ماه گذشته خودرو خریده‌اند در انتظار زیان باشند.

سعید موتمنی افزود: قیمت‌ها در بازار خودرو در طول بیست روز گذشته بسیار غیر منطقی بالا رفته بود. بازار در حال تعدیل خود است از این رو خیلی ازفعالان بازار در انتظار تعدیل هستند و عقیده دارند ریزش قیمت‌ها در این بازار به زودی شروع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه میزان ریزش‌ها و تحولات قیمتی در بازار وابسته به نحوه عملکرد خودروسازان است، گفت: در وضعیت کنونی خرید و فروشی در کار نیست و در نتیجه اخباری که در مورد رشد قیمت‌ها منتشر می‌شود مبنای درستی ندارد.

او تاکید کرد: دیروز دعوتنامه های خودروی ۲۰۰۸ ارسال شد و ناگهان، تنها به واسطه ارسال این دعوتنامه‌ها، قیمت این خودرو در بازار ۲۳ میلیون تومان کاهش یافت، پس می‌بینیم تحویل به موقع خودروها اتفاقاً موجب می‌شود بازار به تعادل برسد و قیمتها بی ضابطه بالا نرود.

او در توضیح این مطلب ادامه داد در دوره افزایش شدید قیمت‌ها، ۲۰۰۸ حتی به قیمت ۴۸۰ میلیون تومان هم رسید ولی هم اکنون نزدیک به ۳۷۵ تا ۳۸۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. این یعنی نوسان قیمت این خودرو در دوره‌ای کوتاه حدود صد میلیون تومان بوده است.

کدام بازار؟ کدام خرید و فروش؟

وی با تاکید بر اینکه قیمت خودروها هم اکنون افزایش چندانی ندارد، در خصوص نرخ‌های گوناگون و متفاوت بازار گفت: بعضی خودروها را با قیمت بالا خریده‌اند و هم اکنون مقابل قبول قیمت بازار مقاومت می‌کنند. به عنوان مثال می‌بینیم یک خودرو در یک نمایشگاه ۵ میلیون تومان بالاتر از نمایشگاهی دیگر است و علت به قیمت خرید باز می‌گردد ولی به نظر می‌رسد باید بپذیرند که این قیمت‌ها غیر واقعی بوده و بازار باید با قیمت‌های تازه که امکان خرید و فروش را داشته باشند، کار کند. به گفته وی بخش مهمی از قیمت‌ها در ۲۰ روز اخیر تنها روی کاغذ بالا رفت و معامله‌ای بر پایه آن انجام نگرفت.

وی در جواب این سؤال که آیا قیمت پراید ۱۱۱ به ۵۷ میلیون تومان رسیده است یا خیر؟ گفت: این مدل پراید حتی قیمت ۶۰ میلیون تومان را هم دید ولی هم اکنون برخی قیمت آن را ۵۷ میلیون تومان اعلام می‌کنند در حالی که قیمت خرید و فروش این مدل خودرو ۵۴ میلیون و پانصد هزار تومان است.

به گفته وی قیمت پراید ۱۳۱ حدود ۵۲ میلیون تومان است که با قیمت ۵۰ میلیون تومان هم خرید و فروش می‌شود. او قیمت پژو ۴۰۵ را ۸۴ میلیون تومان، سمند ال ایکس را بین ۸۵ تا ۸۶ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ را تا ۱۰۳ میلیون تومان اعلام کرد.

وی گفت: تیبای صندوق دار نزدیک به ۵۳ تا ۵۴ فروخته می‌شود و قیمت تیبا دو ۶۰ میلیون تومان است.

خبرآنلاین

۹۰% بازار خودرو در دست دلالان !

بررسی آشفتگی‌های بازار خودرو

خرید و فروش در بازار خودرو به صفر رسید

چگونه بازار خودرو را از شر دلالان نجات دهیم؟

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

7 دیدگاه ها برای "خریداران خودرو با قیمت بالا منتظر زیان باشند"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
amirhossein mirzajani
مهمان

هنوز جا داره؛ ملت همه راضین
قیمتا ک بالا میره همه ذوق میکنن.. فقط خوش بحال اونایی ک دارن سواری میگیرن

جفر
مهمان

سمند آل ایکس نه
سمند اِل ایکس
بیسواد
بعدش ماشین ۳۰ تومنی شده ۸۵ میگین ارزون شده.؟

ارش
مهمان

همچین میگن به تعادل میرسه و ضرر میکنن اخه یکی نیست بگه بیشعور پژو ۲۰۰۸ رو ۱۰۰ تومن میفروختن کارخونه دلال میداد ۱۲۵ الان چی قیمتش غیر منطقی هست آخه تو چی حالیته واقعا کاهش قیمت به چی مردم رو خر فرض کردین یا خودتون رو زدین به خریت اینجوری میخواین بگین پژو ۲۰۰۸ قیمتش ۳۵۰ خوبه بورو عموتو سیاه کن

احمد
مهمان

مسخره ترین بازار خودرو دنیا
ننگ بر شما

مرتضی
مهمان

الا لعنت الله علی القوم الظالمین من الاولین و الآخرین

mohammad eftekhar
مهمان

چجوری خجالت نمی کشن
پناه بر خدا

ebi
مهمان

از ماست که بر ماست
همین ملتی که پرایدی که فقط ارزش ضایعات داره رو با تورم ۱۵۰% تو یک سال که از ۲۰ رسید به ۵۰بعد ۶۰ راضین ۵۰بخرن یعنی هنوزم که هنوزه جا داره به امید روزی که پراید بشه ۱۵۰میلیون اونوقتم ببینیم همین ملت غیووووووور با فرهنگ غنییییییییی صف میبندن بخرن یا نه مطمئنم که صف میبندن خخخخ
این ملت بیشتر از این جا داره
خود ملت میخواد این بلا سرش بیاد با صف بستن