علت اصلی وضعیت کنونی بازار خودرو چیست؟

سه شنبه 29 مهر 99 ساعت 13:06
علت اصلی وضعیت کنونی بازار خودرو چیست؟

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو کرج  گفت: خودرو به وفور در پارکینگ‌ها پارک شده و اگر همین خودروها وارد بازار شود توازن برقرار و مشکلات حل می‌شود.

حمید کریمی در مورد وضعیت بازار خودرو گفت: علت اصلی وضعیت کنونی بازار خودرو و اختلاف میان قیمت کارخانه و بازار عدم توازن بین عرضه و تقاضا در بازار است.

وی در ادامه افزود: ماشین به وفور در پارکینگ‌ها پارک شده و اگر همین خودروها وارد بازار شود توازن برقرار و مشکلات حل می‌شود.

کریمی در مورد افزایش قیمت خودروهای خارجی هم گفت: تعداد زیادی خودروی خارجی در گمرک است و اگر ترخیص شود قیمت کاهش خواهد داشت اما اینکه چرا خودروهای موجود در گمرک را ترخیص نمی‌کنند را نمی‌دانم.

وی قیمت پراید را شاخصی برای ارزیابی بازار غیرمنطقی خودرو دانست و گفت: چرا پراید که قبلاً یک ماشین بسیار معمولی و ارزان بود حالا قیمت آن تا این حد بالا رفته و عزیز شده است؟ البته در این مساله نباید نقش خودروسازها و همچنین بعضی از افراد را هم نادیده گرفت چون برخی از این گرانی استقبال می‌کنند.

وی تأکید کرد: مردم باید در وضعیت کنونی فرهنگ خرید و فروش را بیاموزند و از آن گرانی استقبال نکنند.

کریمی در مورد تاثیر سایت‌های اینترنتی در بازار گفت: من از چند سال اخیر به اثر مخرب این برنامه‌ها اشاره کردم اما هم اکنون هم مردم باید باهم همدل باشند، برنامه‌های اینترنتی مکان مناسبی برای خرید فروش نیست، محل خرید خودرو نمایشگاه است که در آن کارشناس وجود داشته باشد تا خرید عاقلانه و مطمئنی انجام بگیرد.

وی در پایان افزود: در موردی مشاهد شده که خودرو فردی به سرقت رفته و هفته بعد آگهی فروش خودرو خود را در این برنامه‌ها مشاهده کرده است. مردم باید به این نکات توجه کنند تا چنین اتفاقات تلخی رخ ندهد.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar