ثبت نام کنندگان بیش از یک خودرو مالیات بیشتری بپردازند

بروزرسانی در: پنج شنبه 7 آذر 98 ساعت 10:53
ثبت نام کنندگان بیش از یک خودرو مالیات بیشتری بپردازند

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در کمیسیون صنایع و معادن مطرح شده که باید قانونی گذاشته شود که هر کسی تنها یک بار در سال خودرو ثبت نام کند و کسانی که خودرو بیشتری ثبت نام کنند باید مالیات بیشتری بپردازد و منتظر هستیم تا این طرح در مجلس هم مطرح شود.

در پی تحریم‌ها و نوسانات بازارهای سرمایه بازار خودرو هم دچار تغییراتی شده است.

از جمله مسائل بازار خودرو این است که گروه‌های خودروسازی خارجی مثل رنو از ایران خارج شده‌اند، خودروسازی‌ها نمی‌توانند به وعده‌های خود در مورد خودروهای پیش‌ فروش شده عمل کنند، شمار شاکیان از دو خودروسازی بزرگ کشور یعنی سایپا و ایران‌ خودرو بسیار زیاد است، واردات خودرو ممنوع است و قطعه‌سازان در تأمین کالاهای خود با مشکل مواجه‌اند.

در جدیدترین اقدام هم دولت قیمت بنزین را افزایش داده است و بهای این سوخت رشد ۲۰۰ درصدی داشته است. از آن جایی که خیلی از کارشناسان شرایط اقتصاد را تا پایان سال آرام ارزیابی نمی‌کنند، بازار خودرو چگونه خواهد بود؟

سید جواد حسینی کیا، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بازار ارز را تا پایان سال جاری اینگونه پیش‌بینی کرد: اگر تدابیری برای بازار خودرو اتخاذ نشود، این بازار ملتهب می‌شود و قیمت خودرو افزایش می‌یابد.

وی در این مورد افزود: این کار نیاز به تدابیری از طرف دولت و نهادهای مختلف دارد تا به این موضوع ورود کنند. باید دستگاه‌های امنیتی مافیایی که در حاشیه بازار خودرو هستند را رصد و مدیریت کنند و خودروسازان تولیدات خود را افزایش دهند.

نماینده مردم سنقر در مجلس عقیده دارد: افزایش قیمت بنزین ظرفیتی را برای تلاطم در بازار خودرو ایجاد کرده است،

حسینی‌کیا ضمن اشاره به این که در این مورد نیاز است که مجلس ورود کند، گفت: در کمیسیون صنایع و معادن مطرح شده که باید قانونی گذاشته شود که هر کسی تنها یک بار در سال خودرو ثبت نام کند و کسانی که خودرو بیشتری ثبت نام کنند باید مالیات بیشتری بپردازد و منتظر هستیم تا این طرح در مجلس هم مطرح شود.

وی در پایان تاکید کرد: اگر این اقدامات انجام گیرد تلاطمات کمتر است، اما اگر رهاشدگی که هم اکنون در بازار خودرو جریان دارد، ادامه پیدا کند؛ این بازار دستخوش حوادث بسیاری خواهد شد و قیمت خودرو افزایش پیدا می‌کند.

تجارت نیوز

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar