قیمت خودروهای چینی افزایش خواهد یافت

جمعه 18 مرداد 98 ساعت 17:21
قیمت خودروهای چینی افزایش خواهد یافت

یک کارشناس بازار خودرو می‌گوید: خودروهای چینی به خاطر عدم بازگشایی اعتبارات بانکی با کمبود قطعه مواجه هستند. همین موضوع موجب شده که تولید آنها بیش از ۵۰ درصد با کاهش رو به رو باشد.

کارنامه تولید خودرو در ایران طی چهار ماه نخست امسال نشان می‌دهد تولید خودروهای چینی به شدت افت کرده و روند نزولی تولید دو محصول آنها حتی از رنو و پژو بیشتر شده است. براساس آمارها تولید برلیانس با ۹۹ درصد، آریو با ۹۶ درصد، دانگ فنگ با ۷۷ درصد و هایما با ۶۳ درصد افت رو به رو شده است. همچنین باید یادآور شد که اردیبهشت امسال سه برند خودرو چینی مانند جیلی، هاوال و ام جی بازار ایران را در وضعیت تحریم ترک کردند.

یک کارشناس بازار خودرو در جواب به این سوال که چرا تولید خودروهای چینی افت کرده است؟  گفت: تحریم‌ها و شرایط اخیر سیاسی موجب شده نقل و انتقال ارز به کشورهای هدف با مشکل رو به رو شود. از اینرو چالش در این حوزه منجر به آن شده که قطعات مورد نیاز خودروها به کشور با کُندی مواجه شود.

خودروهای چینی پنج تا ۱۰ درصد گران می‌شود

بابک صدرایی افزود: از طرف دیگر برنامه دولت در زمینه همسان‌سازی قیمت ارز آزاد با قیمت ارز نیمایی کشور هم دلیلی بر زمزمه گران شدن قیمت خودروهای چینی شده است. همچنین عدم بازگشایی اعتبار برای شریک تجاری هزینه تولید خودروهای چینی را افزایش داده است. به نظر می‌رسد تا پایان تابستان قیمت خودروهای چینی دوباره بین پنج تا ۱۰ درصد گران شوند.

او همچنین به میزان افت تولید خودروهای چینی در چهار ماهه سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: تولید خودروهای چینی در چهار ماهه سال ۹۸ بیش از ۵۰ درصد افت کرده است. البته بعضی برندهای چینی هم با تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران این بازار ۸۰ میلیون نفری را ترک کردند و برخی برندها هم با کمبود قطعه مواجه هستند.

تجارت نیوز

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar