برگزاری جلسه مجلس با وزارت صنعت در مورد قیمت خودرو

چهارشنبه 1 خرداد 98 ساعت 15:16
برگزاری جلسه مجلس با وزارت صنعت در مورد قیمت خودرو

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: در نشست کمیسیون صنایع مجلس با وزیر صنعت موضوع تأمین ارز و مواد اولیه بخش صنعت مورد بررسی قرار گرفت و وزیر گزارش کلی از شرایط تولید صنایع ارائه کرد.

زد فور کار: رمضانعلی سبحانی‌فر با تشریح جزئیات نشست دیروز کمیسیون صنایع مجلس با وزیر صنعت، اظهار داشت: در این نشست موضوع تأمین ارز بخش صنعت مورد بررسی قرار گرفت و بر لزوم توجه بیشتر به این بخش تأکید شد.

وی افزود: همچنین راهکارهای تأمین مواد اولیه و اختصاص ارز به صنایع مورد بحث و بررسی قرار گرفت و وزیر صنعت گزارش کلی از شرایط تولید صنایع و نحوه تأمین مواد اولیه آنها ارائه کرد.

وی ادامه داد: در نشست دیروز نمایندگان با رحمانی تأکید شد که برنامه‌ریزی دقیقی برای حفظ شرایط کنونی صنایع انجام گیرد.

هزینه‌های سربار و سود تسهیلات نباید در قیمت تمام شده خودرو لحاظ شود

عضو کمیسیون صنایع در ادامه با اشاره به پیگیری موضوع واگذاری قیمت‌گذاری خودرو به شورای رقابت در کمیسیون صنایع مجلس، گفت: در نشستی که با رئیس سازمان حمایت داشتیم موضوع نظارت بر قیمت‌گذاری خودروها مورد تأکید قرار گرفت به صورتی که قیمت واقعی تولید خودروها معلوم شود.

وی تأکید کرد: در این نشست تأکید شد که قیمت خودرو باید بر اساس قیمت تمام‌شده تولید، معلوم شود که این قیمت تمام شده هم نباید شامل هزینه‌های سربار تولید باشد.

به گفته سبحانی‌فر، هزینه‌های انباشته شده شرکت‌ها، تسهیلات بانکی دریافت‌شده و سود آنها و همچنین هزینه‌های سربار نباید در تعیین قیمت تمام شده خودرو لحاظ شوند، بلکه قیمت تمام شده باید صورتی محاسبه شود که بر اساس میزان مواد اولیه مصرفی در تولید خودرو و همچنین دستمزد کارگر تعیین شده باشد، در عین حال سود معقولی هم برای خودروساز تعیین شود، به صورتی که هم به نفع مصرف‌کننده باشد و هم تولیدکننده.

وی ادامه داد: در نشست با رئیس سازمان حمایت بر لزوم نظارت بیشتر این سازمان بر وضعیت قیمت خودروها تأکید شد و قرار شد این سازمان مسائل مطرح شده را مدنظر قرار دهد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: برگزاری این نشست‌ها با مسئولان سازمان حمایت ادامه خواهد داشت.

فارس

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar