پیش بینی قیمت خودرو در هفته‌های پایانی سال

یکشنبه 27 بهمن 98 ساعت 10:39
پیش بینی قیمت خودرو در هفته‌های پایانی سال

یک کارشناس بازار خودرو می‌گوید: با توجه به از دست رفتن فرصت FATF و همچنین افزایش قیمت دلار قیمت خودرو در هفته‌های پایانی سال ۹۸ احتمالاً گران خواهد شد.

یک کارشناس بازار خودرو در جواب به این سؤال که آیا قیمت خودرو تا پایان هفته گران می‌شود؟ گفت: با توجه به از دست رفتن فرصت FATF و همچنین افزایش قیمت دلار قیمت خودرو در هفته‌های پایانی سال ۹۸ احتمالاً قیمت خودرو گران خواهد شد؛ چون که هیچ شاخص مثبتی در کاهش قیمت خودرو دیده نمی‌شود.

بهرام شهریاری افزود: اتفاق یا خبر مثبت سیاسی یا اقتصادی در روزهای آینده دیده نمی‌شود، بنابراین به کاهش یا حتی ثبات قیمت خودرو نمی‌توان امیدوار شد. از طرف دیگر بتازگی هم شاهد ترک دو برند کره‌ای در بازار لوازم خانگی هستیم و همین پالس منفی موجب می‌شود که بحران تازه‌ای را در بازار خودرو شاهد باشیم. قطعاً زمانی که کره‌ای‌ها یا ژاپنی‌ها از بازار لوازم خانگی ایران خداحافظی می‌کنند و کالایی را به ایران صادر نمی‌کنند در ادامه مسیر در حوزه خودرویی هم چنین رفتارهایی را خواهند داشت.

او در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا با برداشته شدن ممنوعیت‌های واردات خودرو، قیمت خودرو ارزان خواهد شد؟ اظهار کرد: بنابراین ممنوعیت‌های خودرویی بحث جدی نیست. قیمت مواد اولیه از جمله فولاد روزانه در حال گران شدن است. با توجه به افزایش قیمت سرسام‌آور مواد اولیه و کمبود بعضی قطعات قیمت خودرو نه تنها ثابت باقی نمی‌ماند بلکه گران‌تر هم خواهد شد.

شهریاری با اشاره به قیمت پراید تصریح کرد: زمانی قیمت پراید پنج تا شش میلیون تومان بود اما حالا قیمت این خودرو به ۶۰ میلیون تومان رسیده است. عقیده داریم که قیمت خودرو پس از انتخابات احتمالاً گران‌تر خواهد شد.

تجارت نیوز

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar