قیمت پراید ۱۰۰ میلیون تومان می‌شود

چهارشنبه 3 اردیبهشت 99 ساعت 12:16
قیمت پراید 100 میلیون تومان می‌شود

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو می‌گوید: سوزوکی ژاپن جایگزین پراید نمی‌شود ممکن است تولید مشترک خودرو ژاپنی‌ها در ایران تنها یک ایده از طرف یک کارشناس باشد. یا ممکن است یک خودرو چینی شبیه خودرو ژاپنی‌ها در ایران تولید شود.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در جواب به این سؤال که آیا ورود خط تولید ژاپنی‎ها به ایران و جایگزینی سوزوکی اسپلش به جای تولید پراید می‌تواند واقعی باشد؟گفت: کشور در شرایط تحریم قرار دارد، بنابراین ورود شریک جدید خارجی در بخش خودروسازی ایران بعید به نظر می‌رسد؛ چون که ژاپنیها جز نخستین کشورهایی بودند که در شرایط تحریم مراودات اقتصادیشان را با ایران به طور کامل قطع کردند. سوالی که ایجاد می‌شود این است که اگر در وضعیت تحریم قرار داریم توقف بعضی خطوط تولید خودروهای چینی، افزایش قیمت خودروهای داخلی و ورود خودروسازان ژاپنی در ایران چیست؟

مهدی دادفر افزود: عقیده دارم ورود ژاپنی‌ها در خطوط خودروسازی ایران بعید است، چون که گروه‌های خودروسازی دیگر حاضر نیستند که برندشان را دست خودروسازان ایرانی دهند. اساساً نحوه و سبک فعالیت خودروسازان ژاپنی با ایرانی‌ها زمین تا آسمان فرق دارد. ممکن است تولید مشترک خودرو ژاپنی‌ها در ایران تنها یک ایده از سوی یک کارشناس باشد. یا ممکن است یک خودرو چینی شبیه خودرو ژاپنی‌ها در ایران تولید شود.

قیمت پراید ۱۰۰ میلیون تومان می‌شود

او حذف پراید از صنعت خودروسازی ایران را امری اشتباه تلقی کرد و گفت: حذف پراید از صنعت خودروسازی ایران امری اشتباه است. در گذشته شعار خودروسازان این بود که خانواده‌های موتور سوار را به پراید سوار تبدیل کرده‌اند، این در حالی است که حالا چنانچه خانواده‌های قشر متوسط تا شش سال بکوب کار کنند و نانی هم نخورند تازه می‌توانند با حداقل حقوقشان و پس از شش سال یک پراید بخرند.

دادفر تصریح کرد: پراید تنها خودرویی بود که ۹۵ درصد آن داخلی سازی شده بود. حال این سؤال مطرح می‌شود که در وضعیت تحریم کدام خودرو را می‌توان جایگزین پراید کرد که ۹۵ درصد قطعات آن را بتوانیم در داخل تولید کنیم. پیش بینی ما این است که در آینده نزدیک قیمت پراید به ۱۰۰ میلیون تومان خواهد رسید.

تجارت نیوز

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar