ممنوعیت واردات خودرو به نفع کیست؟

بروزرسانی در: چهارشنبه 27 آذر 98 ساعت 11:34
ممنوعیت واردات خودرو به نفع کیست؟

کارشناس حوزه خودرو گفت: با توجه به ممنوعیت واردات خودرو قیمت خودروهای وارداتی باز هم بالاتر می‌رود.

فربد زاوه، کارشناس حوزه خودرو در خصوص روند قیمتی خودروهای وارداتی در آینده اظهار کرد: خودروهای وارداتی دیگر استهلاک قیمت نخواهند داشت و با توجه به میزان تورم حتی به محدوده قیمت بالاتری هم خواهند رفت. استهلاک قیمتی بدین معنی است که هر چقدر از عمر این خودروها بگذرد قیمت آنها پایین نخواهد آمد و حتی شاهد افزایش قیمت خواهند شد. عدم عرضه چه در حوزه خودروهای CKD و چه نمونه‌های وارداتی موجب به وجود آمدن چنین اتفاقی می‌شود.

وی ادامه داد: فاصله بین خودروهای داخلی و وارداتی روز به روز بیشتر خواهد شد. می‌توان گفت به نوعی به دهه ۶۰ برگشتیم بدین صورت که خودرویی خریداری می‌شود و پس از طی کردن مسافتی حتی با قیمت بالاتر به فروش می‌رسد. فروشنده‌ها در این زمینه ادعاهایی هم می‌کنند که خودرو بسیار تمیز است یا نمونه‌ای شبیه به آن دیگر وجود ندارد. لازم به ذکر است که رفع ممنوعیت واردات خودرو به مسائل سیاسی و بحث مدیریت کلان اقتصاد بازمی‌گردد.

زاوه در خصوص تأثیر ممنوعیت واردات روی خودروسازان داخلی گفت: واردات خودرو با تعرفه‌ای که برای آن در نظر گرفته شده بود، تاثیری روی تولیدات داخلی نمی‌گذاشت. آن‌هایی که روی خودروهای CKD فعالیت داشتند تقریباً از کار افتادند بنابراین ممنوعیت واردات خودرو هم تأثیر خاصی روی خودروسازان داخلی و روند فروش آنها نخواهد گذاشت. این نکته را باید گفت که قیمت داخلی‌ها باتوجه به وضعیت اقتصادی گران‌تر خواهد شد.

این کارشناس خودرو در پایان به وضعیت خدمات‌ دهی خودروهای وارداتی اشاره کرد و گفت: وضعیت خدمات ‌دهی به خودروهای وارداتی هم در سال آینده بدتر از امسال خواهد شد. هم اکنون شرکت‌ها به شدت با مشکل رو به رو هستند که علت آن هم کند شدن ثبت سفارش قطعات است.

گسترش نیوز

چرا از خودروسازان حمایت می‌کنید؟

آزادسازی واردات خودرو به یک شرط!

سیاست‌ ممنوعیت واردات خودرو تغییر پذیر نیست

اصرار نمایندگان برای صفر شدن تعرفه واردات خودروهای هیبریدی

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "ممنوعیت واردات خودرو به نفع کیست؟"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
Charpeer
مهمان

به نفع خودروساز و در نهایت به نفع صاحبش