پراید ۱۴۰ میلیون تومانی خریدار دارد؟

دوشنبه 12 آبان 99 ساعت 12:30
پراید 140 میلیون تومانی خریدار دارد؟

نایب رییس دوم اتحادیه نمایشگاه داران خودرو اظهار کرد: اگر ریزش قیمت دلار به همین نحو ادامه پیدا کند می‌توانیم باز هم منتظر کاهش قیمت خودروها در بازار باشیم.

این روزها شرایط در بازار خودرو کمی متفاوت تر نسبت به چند ماه قبل شده است. با توجه به این که در حال نزدیک شدن به انتخابات آمریکا هستیم به نوعی همه بازارها در شرایط نوسانی قرار گرفته اند و بازار خودرو هم از این قادع مستثنی نیست.

بتازگی قیمت دلار با کاهش رو به رو شد و همین عامل موجب شد که قیمت ها در بازار خودرو هم کاهش پیدا کند. این در وضعیتی است که صحبت در خصوص تغییر روند قیمت گذاری خودرو هم مطرح شده است و هنوز مشخص نیست که آیا قیمت گذاری در حاشیه بازار انجام می‌گیرد یا همچنان شورای رقابت بر سر کار می‌ماند. بنابراین علاوه بر انتخابات آمریکا و قیمت دلار، تغییر شرایط قیمت گذاری خودرو هم می‌تواند بر روند بازار اثر بگذارد.

در این بین سوالاتی در بین عموم مردم مطرح می‌شود که آیا قیمت خودرو باز هم کاهش پیدا می‌کند یا دوباره به روند صعودی باز می‌گردد؟ و این که چه زمانی برای خرید خودرو مناسب است؟ برای یافتن پاسخ این پرسش ها گفت و گویی با نعمت الله کاشانی، نایب رئیس دوم اتحادیه نمایشگاه داران خودرو انجام دادیم که در ادامه گزارش مشروح آن را می‌خوانید.

بازار خودرو تعطیل است

وی ابتدا اظهار کرد: بازار خودرو هم اکنون به طور کامل راکد است. قیمت ها کاهش پیدا کرده اما بازار به کل تعطیل است و به هیچ عنوان خرید و فروشی انجام نمی شود. این کاهش قیمت ها بیشتر در مورد خودروهای خارجی بود که البته روی مدل های داخلی هم تاثیر خود را گذاشته است. قیمت خودروهای وارداتی به شدت بی رویه بالا رفته بود و واقعی نبود.

کاشانی ادامه داد: اگر بخواهیم به صورت متوسط در مورد کاهش قیمت خودروهای خارجی صحبت کنیم می‌توان گفت بعضی از مدل ها تا ۱۵ درصد افت کرد. در مورد مدل های داخلی هم نزدیک به ۱۰ درصد افت قیمت داشتیم. اما هم اکنون نمی‌توان هیچ قیمت دقیقی در مورد خودروها اعلام کرد چون که معامله انجام نمی‌شود.

جولان دلالان در سایت های آگهی

نایب رئیس دوم اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در مورد اعلام نشدن قیمت ها در سایت های آگهی گفت: قیمت ها در وضعیت فعلی در سایت ها اعلام نمی‌شود و به نوعی می‌توان گفت تماما قیمت ها کذب است. در این سایت اکثرا افراد دلال هستند و می‌خواهند قیمت ها را به نحوی اعلام کنند که ضرر نکنند و همان نرخ های قبلی را بگویند. حتی شاید در روز ۱۰ تا خودرو نیز در سایت های آگهی به فروش نرسد چون بازار کاملا تعطیل است. قیمت هایی که اعلام می‌شود به هیچ وجه واقعی نیست و دلالان با توجه به کاهش نرخ ها سعی دارند بازار را به گونه ای جلوه دهند تا کمتر ضرر کنند.

منتظر کاهش قیمت ها باشید

وی همچنین اشاره کرد: با توجه به این که قیمت ها کاهش پیدا کرده اما هنوز نمی‌توان گفت که نرخ خودروها واقعی شده است. هنوز هم جا دارد که قیمت ها باز هم کاهش پیدا کند چون روند افزایشی آن کاملا بی رویه بود. اگر ریزش قیمت دلار به همین نحو ادامه پیدا کند می‌توانیم باز هم منتظر کاهش قیمت خودروها در بازار باشیم.

کاشانی در پایان در پاسخ به این سوال که پراید ۱۴۰ میلیون تومانی خریدار دارد؟ گفت: قیمت پرایدی که ۱۳۰ یا ۱۴۰ میلیون تومان اعلام می‌شود را نمی‌توان دقیق دانست چرا که اصلا خرید و فروشی انجام نمی‌شود. کسی خرید نکرده که متوجه شویم قیمت پراید به چنین اعداد و ارقامی رسیده است و اصلا معامله ای در بازار انجام نمی گیرد.

گسترش نیوز

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar