پشت پرده افزایش قیمت خودرو

شنبه 14 تیر 99 ساعت 11:25
پشت پرده افزایش قیمت خودرو

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس می گوید کاهش عرضه و رشد نرخ ارز از جمله دلایل گرانی خودرو در هفته‌های گذشته است.

حجت اله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از گرانی دوباره خودرو، گفت: التهابات کنونی بازار خودرو، ارز، مسکن و... ناشی از مشکلات موجود در نظام اقتصادی کشور است، به عبارتی هم اکنون قیمت‌ها تابع معادلات اقتصادی نبوده و متاثر از مسائل سیاسی و روانی است، مادامی‌که مسائل روانی حاکم برجامعه به درستی مدیریت نشود، نمی توان قیمت ها را به سمت منطقی شدن هدایت کرد.

حجم تقاضای واقعی در بازار خودرو تغییری نکرده است

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که چه اتفاقی در هفته‌های اخیر رخ داده که قیمت خودرو دوباره صعودی شده است، افزود: سفرها به خاطر شیوع ویروس کرونا محدود شده است، بنابراین حجم تقاضای واقعی تغییری نکرده است.

وی افزایش قیمت خودرو در روزهای گذشته را ناشی از رشد نرخ ارز دانست و اظهار کرد: از آنجایی که بازار ارز به درستی مدیریت نشده و نوسانات بسیار است، قیمت ها در تمامی حوزه ها افزایش یافته و گرانی سربه فلک گذاشته است.

خودروسازان با افزایش عرضه از افزایش عجیب و غریب قیمت خودرو جلوگیری کنند

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با انتقاد از بعضی سیاست ها، اضافه کرد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از پروسه واردات بعضی کالاها، بدون توجه به شرایط جامعه، یکی دیگر از دلایل گرانی چارچرخ ها است، هم اکنون که بازار خودرو نابسامان است تصمیماتی مانند حذف ارز دولتی از واردات تایر باعث افزایش قیمت خودرو خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با ذکر اینکه خودروسازان باید با افزایش عرضه و نهاهای نظارتی با نظارت دقیق بر بازار خودرو از افزایش عجیب و غریب قیمت خودرو جلوگیری کنند، ادامه داد: در هفته‌های گذشته، حجم تقاضا در بازار چارچرخ‌ها نسبت به گذشته افزایش نیافته، زیرا انگیزه مردم برای سرمایه گذاری در بورس بیشتر شده است، بنابراین از بین رفتن تعادل عرضه و تقاضا را نمی توان دلیلی برای گرانی خودرو در روزهای گذشته دانست.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "پشت پرده افزایش قیمت خودرو"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
دجاله
مهمان
ملتی که فکر میکرد بدون رنج و تلاش روزانه از درب منزل به او همه مایحتاج زندگی و همچنین مقرری پرداخت خواهد شد و تازه دل خوش به این مقدار نباید باشه بلکه زندگی معنوی ایشان نیز تامین خواهد شد. در روزگاری بسر میبرد که علاوه بر اینکه هیچ مادیاتی به او تعلق نگرفت بلکه از حقوق اولیه وفیزیولوژیک نیز محروم ماند.سیل ادم های فروش اعضای بدن و ….پیشکش زندگی معنوی.جای بس تاسف است .ما دوباره دویست سال به عقب برگشتیم.و قراردادهای ننگین ترکمنچای دوباره در حال وقوع است. لعنت بر شما کا کار را به اینجا کشاندید. عجب حرمتی… بیشتر