چه کسانی مانع کاهش قیمت خودرو می‌شوند؟

سه شنبه 9 اردیبهشت 99 ساعت 18:20
چه کسانی مانع کاهش قیمت خودرو می‌شوند؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عقیده دارد سوداگران با تمرکز بر روی قیمت‌سازی کاذب خودرو و مسکن در فضای مجازی به طور گسترده می‌خواهند مانع ریزش قیمت‌ها شوند.

محمود شکری به انتشار گسترده قیمت کاذب مسکن و خودرو در فضای مجازی واکنش نشان داد و گفت: اکنون  به خاطر شیوع کرونا و تعطیلی کشور، نقدینگی‌ها در حوزه تولید و بازارهای اصلی سرمایه‌گذاری نمی‌شوند لذا این پول‌ به سمت بازار کاذب رفته و دلال‌های فرصت‌طلب قیمت خودور و مسکن را در فضای مجازی را می‌خواهند به زور گران نگه دارند و از آنجا که پول‌ها در دست ۲۰ تا ۳۰ درصد مردم مانده است و نمی‌دانند با آن چه کنند به سمت بازارهای کاذب سوق پیدا کرده‌اند.

نماینده مردم تالش و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون بورس اوج گرفته است اما این اوج تا زمانی ادامه خواهد داشت که همچنان پول در دست مردم باشد به همین خاطر بانک مرکزی و سازمان‌های اقتصادی باید این نقدینگی سرگردان را به سمت تولید واقعی سوق دهند.

وی با ذکر اینکه در نظارت بر بازارهای کاذب باید وزراتخانه‌های راه و شهرسازی، ارتباطات، صمت و شورای عالی فضای مجازی، قوه‌قضاییه، سازمان بازرسی هماهنگ‌تر شوند، افزود: این دستگاه‌ها به همراه صدا و سیما باید به مردم بگویند؛ قیمت تمام شده پراید مثلاً ۴۰ میلیون است نه ۷۰ میلیون تومان بنابراین تنها از طریق می‌توان جلوگیری سودجویی سودجویان را در کسادی بازار ناشی از شیوع کرونا گرفت.

به گفته شکری سوداگران با تمرکز بر روی قیمت‌سازی کاذب در فضای مجازی به طور گسترده می‌خواهند مانع ریزش قیمت‌ها شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اعتقاد به اینکه در حوزه مسکن هم متولیان امر باید قیمت‌ها را برای مردم شفاف کنند، اظهار کرد: درعین حال سازمان بازرسی و دیگر دستگاه نظارتی باید پای جدی‌تر پای کار بیایند و قبل از هر کاری مسئولان مربوطه را مورد سؤال قراردهند که چرا قیمت کاذب برخی کالاها باید استمرار یابد.

خانه ملت

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar