کاهش قیمت خودرو با ورود شورای رقابت به پروسه قیمت گذاری

شنبه 6 اردیبهشت 99 ساعت 14:01
کاهش قیمت خودرو با ورود شورای رقابت به پروسه قیمت گذاری

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عقیده دارد ورود شورای رقابت به پروسه قیمت گذاری باعث از بین رفتن فاصله قیمتی خودرو در بازار و کارخانه شده و بهای چارچرخ ها به شدت کاهش می‌یابد.

محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به انتشار بعضی اخبار مبنی بر ورود شورای رقابت به پروسه قیمت گذاری خودرو، گفت: ورود شورای رقابت باعث از بین رفتن فاصله قیمتی خودرو در بازار و کارخانه می‌شود، بنابراین بهای چارچرخ ها به شدت کاهش یافته و بازار خودرو تا حدودی ساماندهی می‌شود.

چه کسانی از اختلاف قیمت خودرو در بازار و کارخانه سود می‌برند؟

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی به فاصله قیمت خودرو در بازار و کارخانه اشاره کرد و ادامه داد: از آنجا که فاصله قیمتی برخی خودروها در بازار و نمایندگی به بیش از ۲۰ میلیون تومان هم می‌رسد، باید مشخص شود چه کسانی از این اختلاف قیمتی سود می‌برند.

وی با ذکر اینکه هم اکنون سوداگران با روش‌های خاصی خودرو از کارخانه تحویل می‌گیرند و آن را با قیمت‌های بالاتر در بازار به فروش می‌رسانند، اظهار کرد: هرچند ورود شورای رقابت به پروسه قیمت گذاری می‌تواند بازار خودرو را ساماندهی کند اما باید به این نکته هم توجه شود که این شورا قیمت خودرو را منطقی تعیین کند.

قیمت گذاری خودرو در شورای رقابت از انحصار بازار خودرو در ایران می‌کاهد

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: دولت و شورای رقابت برای قیمت گذاری خودرو با یکدیگر کلنجار دارند چون که دولت مخالف ورود شورای رقابت به پروسه قیمت‌گذاری است و تمایل دارد تنها سازمان حمایت از مصرف کننده در این امر دخالت داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: قیمت گذاری خودرو در شورای رقابت از انحصار بازار خودرو در ایران می‌کاهد چون هم اکنون بازار خودرو در اختیار دو خودروساز بزرگ است.

خانه ملت

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar