گرانی خودرو تقصیر خودروسازان است

دوشنبه 25 آذر 98 ساعت 13:34
گرانی خودرو تقصیر خودروسازان است

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل مشهد گفت: افزایش قیمت خودروهای داخلی تنها تقصیر خودروسازان است، اگر تولیدکنندگان بتوانند جواب تعهدات و ثبت سفارش‌ها را به موقع بدهند و رانت‌ خواری انجام نگیرد، بازار ثبات پیدا خواهد کرد.

حمیدرضا حیدری در واکنش به توقف واردات خودروهای خارجی در آینده اظهار کرد: واردات خودرو مدت‌هاست که وجود ندارد و ثبت سفارش چند سالی‌است که بسته شده‌است، هر صحبتی که در مورد توقف این واردات گفته می‌شود با افزایش قیمت خودرو تأثیر مستقیم دارد، کما اینکه هم اکنون نیز می‌بینیم که خودروهای خارجی چند درصد گران‌تر شده است.

وی ادامه داد: خودروهایی که هم اکنون وارد کشور می‌شود، خودروهایی‌ است که قبلاً ثبت سفارش‌شان انجام گرفته و در گمرک مانده بودند.

حیدری یادآوری کرد: اگر تولیدکنندگان بتوانند پاسخ تقاضا را بدهند، بازار رونق می‌یابد و تسهیل قیمت خواهد شد، اما هنگامی که به تعهدات عمل نمی‌شود و عرضه کم است، بازار با توجه به متقاضی زیاد، طبیعتاً با افزایش قیمت مواجه خواهد شد.

وی در مورد علل افزایش قیمت خودروهای داخلی گفت: اگر تولیدکنندگان بتوانند جواب تعهدات و ثبت سفارش‌ها را به موقع بدهند و رانت‌خواری انجام نگیرد، بازار ثبات پیدا خواهد کرد و قیمت‌ها، به قیمت واقعی خود باز خواهند گشت، در غیر این‌صورت همچنان با افزایش قیمت رو به رو خواهیم شد.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar