گرانی خودرو مردم را سردرگم کرده است

جمعه 28 شهریور 99 ساعت 16:02
گرانی خودرو مردم را سردرگم کرده است

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت که افزایش قیمت در حوزه بازار خودرو مردم را سردرگم کرده است.

مصطفی رضاحسینی قطب آبادی با اشاره به وضعیت بازار خودرو گفت: به عقیده من ما در حوزه قانونگذاری چیزی کم نداریم بلکه مشکل ما در اجرا و نظارت است. مگر می‌شود در یک کشور دو واحد خودروسازی دولتی وجود داشته باشند که هر کاری می‌خواهند انجام دهند؟ آن هم در وضعیتی که گروه های خودروسازی خصوصی هم وجود دارند که مردم از آنها خودرو می‌خرند و اعتراضی ندارند.

 وی با اشاره به این که افزایش قیمت خودرو عمدتا مربوط به دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا است تصریح کرد: احتمالا مدیران این شرکت‌ها توان مدیریت ندارند که بهتر است پست و مقام را رها کنند؛ البته تحولات بسیاری در حوزه‌های مدیریتی هم از ضعف‌های ماست. تغییرات سیاسی دولت‌ها گاهی موجب می‌شود افراد توانمند کنار گذاشته شوند.

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گاهی یک گروه خودروسازی اعلام می‌کند خط تولید فلان خودرو تعطیل شده اما فردا می‌بینید خودرویی با همان برند و مدل از آن خودروسازی بیرون آمده است.  به نظر می‌رسد نظارت بیشتر در این زمینه چیزی است که ما به آن احتیاج داریم.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با ذکر این که افزایش قیمت خودرو مردم را سردرگم کرده  است تاکید کرد: ما بسیاری از امور را در خارج از مرزها هدایت می‌کنیم، هواپیما، پهپاد و موشک نقطه زن می‌سازیم. آیا تکنولوژی خودرو سخت تر از این است که هر روز شاهد خودروی بی کیفیت تر و آشفتگی بازار هستیم؟

رضاحسینی با ذکر این که بهتر بود از پول‌های جذب شده به بازار بورس در بخش تولید و زیربنایی استفاده می‌شد گفت: متاسفانه نقدیندگی مردم گاهی به سمت بورس گاهی خودرو یا ارز، سکه یا ملک هدایت می‌شود و مردم هم اسیر این بازی‌ها می‌شوند و در نتیجه هر روز دادگاه‌ها و پاسگاه‌ها پر از مالباختگان و شاکیان است.  در حالی که باید برای مدیریت این نقدیندگی اقدام مشخصی انجام شود.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar