افزایش ۴۰۰ درصدی مراجعه به مراکز معاینه فنی

شنبه 6 اردیبهشت 99 ساعت 14:24
افزایش 400 درصدی مراجعه به مراکز معاینه فنی

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران از افزایش ۴۰۰ درصدی مراجعه رانندگان به مراکز معاینه فنی طی هفته اخیر خبر داد.

حسین مقدم مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران در خصوص آمار مراجعه به مراکز معاینه فنی طی روزهای اخیر در پایتخت، اظهار داشت: پلیس راهور پیش از این اعلام کرد که خودروهای فاقد معاینه فنی تا ۱۵ اردیبهشت اعمال قانون نمی‌شوند که بر همین اساس میزان مراجعات به مراکز معاینه فنی کاهش یافت ولی طی  هفته اخیر تا کنون این آمار نسبت به هفته‌های قبل تغییر کرده و ۴۰۰ درصد میزان مراجعات افزایش یافته است.

وی افزود: در ۲ تا ۳ هفته اول فروردین روزانه ۱۵۰۰ راننده خودرو برای انجام معاینه فنی مراجعه می‌کردند که هم اکنون میزان مراجعات طی یک روز به ۶ هزار مورد می‌رسد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران ادامه داد: البته میزان مراجعات هنوز نسبت به مدت مشابه سال پیش کمتر است چون که سال پیش در همین روزها میزان مراجعات ۹ هزار مورد در طول روز بود.

مقدم با اشاره به اینکه بعضی از مراکز معاینه فنی نسبت به قبل شلوغ‌تر شده است گفت:‌در این مراکز ممکن است  رانندگان ۴۰ دقیقه تا یک ساعت در صف انتظار باشند البته مراجعات در حد ازدحام نیست و فاصله‌گذاری اجتماعی مدنظر بوده و رعایت شرایط ایمنی و بهداشتی هم در همه مراکز اجرا می‌شود.

وی یادآوری کرد: رانندگان در مدت زمان انتظار لازم نیست از خودروهای شخصی خارج شوند و تنها ۵ تا ۶ دقیقه ممکن است راننده از خودروی خود خارج شود که برای این موضوع هم چاره‌ای اندیشیده شده و فاصله‌گذاری به طور تعیین نقطه و علامت در طول مسیر مشخص شده است.

مقدم گفت: از اول  تا ۵ اردیبهشت ۲۵ هزار و ۱۵۰ خودرو معاینه فنی دریافت کردند و در فروردین  امسال ۸۲ هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده‌اند که البته این آمار نسبت به مدت مشابه سال پیش بیش از ۵۰ درصد کمتر شده است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران تأکید کرد: خودروهای مشمول معاینه فنی در سال جاری شامل خودروهای تولید داخل ۹۴ و قبل از آن و خودروهای وارداتی ۲۰۱۵ و قبل از آن همچنین خودروهای عمومی با سال تولید ۹۷ و قبل از آن است.

وی در پاسخ به این پرسش که آمار ابتلا به کرونا در مراکز معاینه فنی چه تعداد بوده است گفت:‌خوشبختانه تاکنون هیچ مورد ابتلا به کرونا یا مشکوک به این بیماری در مراکز معاینه فنی نداشته‌ایم.

فارس

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar